به گزارش لنگرخبر، سیدعلی طباطبایی نژاد تهیه کننده برنامه تلویزیونی «بگو بخند» در شبکه افق در این باره گفت: ایده اصلی برنامه «بگو بخند» یعنی ساخت برنامه ای مستقل با قالب استندآپ کمدی در پاییز سال 93 مطرح شد. این در حالی بود که هنوز در برنامه «خندوانه» استندآپ کمدی به صورت جدی اجرا نمی شد.

این تهیه کننده ادامه داد: از طرفی ما می خواستیم برنامه ای بسازیم که با معیارهای اصلی استندآپ کمدی در جهان مغایرتی نداشته باشد، یعنی تا جایی که امکان دارد بر اساس طنز کلامی جلو برویم و در آن نقد اجتماعی به دور از ابتذال شکل گیرد.

 

 

وی درخصوص انتخاب رضا احسان پور برای اجرای استندآپ کمدی عنوان کرد: در همان ابتدا از رضا احسان پور (طنزپرداز) و علی سلیمانی (بازیگر) برای ساخت ماکت این برنامه دعوت به عمل آمد. در ماکتی که از برنامه ساخته شد افرادی آشنا با رسانه دعوت بودند و به اجرای هر دو عزیز رای دادند. و در نهایت ما به این نتیجه رسیدیم که آقای احسان پور با توجه به اهدافی که ما به دنبال احقاق آن در برنامه هستیم و از سوی دیگر قدرت ایشان در نگارش متون طنز و اجرا گزینه بهتری خواهند بود.

طباطبایی نژاد با اشاره تولید سری نخست این مجموعه افزود: سری نخست «بگو بخند» با موضوعات مرتبط با نوروز در 10 قسمت 10 دقیقه ای برای پخش از شبکه دو سیما در ایام نوروز تولید شد که متاسفانه به خاطر عدم هماهنگی های لازم در این شبکه، پخش این سری از مجموعه میسر نشد. نویسندگی متون سری اول مجموعه را آقایان احسان پور و حسین حقیقی بر عهده داشتند.

 

 

وی ادامه داد: اما سری دوم مجموعه «بگو بخند» با موضوعات متفاوت در 9 قسمت 10 دقیقه ای به نویسندگی و اجرای آقای احسان پور تولید شده که الان در جدول پخش شبکه افق قرار گرفته است و در زمان های مختلف از این شبکه پخش می شود.

تهیه کننده برنامه «بگو بخند» با بیان آنکه این برنامه سعی دارد تا گونه استندآپ کمدی را در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران به صورت یک برنامه مستقل معرفی کند، خاطرنشان کرد: ما قصد داریم با ایجاد فضای نشاط برای مخاطبان و با تکیه بر آداب و سنت های اسلامی- ایرانی و به دور از افتادن در ورطه ابتذال، باب تازه ای در فضای طنز تلویزیونی آغاز کنیم.

 

 

طباطبایی نژاد بیان داشت: البته ما برای تحقق این امر به خاطر حساسیت های خاصی که در کشور ما نسبت به مقوله ی نقد چه در سطح عامه مردم و چه در سطح مدیران وجود دارد با دشواری های زیادی روبرو هستیم و در تلاشیم تا با زبان طنز نقدی سازنده را در حوزه های مختلف ارائه دهیم.

گفتنی است برنامه تلویزیونی «بگو بخند» تولید شده در باشگاه فیلم سوره حوزه هنری به بخش مسابقه برنامه های تلویزیونی ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار راه پیدا کرده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان