حجت الاسلام مهدی بازدار در نشست خبری با اصحاب رسانه از آغاز طرح «آرامش بهاری» همزمان با نوروز 1393 در 22 بقعه متبرکه امامزادگان شهرستان لنگرود اجرا می شود.

به گزارش لنگرنیوز ، حجت الاسلام مهدی بازدار در نشست خبری با اصحاب رسانه از آغاز طرح «آرامش بهاری» همزمان با نوروز 1393 در 22 بقعه متبرکه امامزادگان شهرستان لنگرود اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه قصد داریم طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب ، بقاع لنگرود را قطب فرهنگی شهرستان در آوریم افزود : طرح آرامش بهاری از 28 اسفند آغاز و تا 14 فروردین 1392 ادامه خواهد داشت.

 

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان لنگرود گفت : در این طرح شهرستان را به سه بخش متمرکز از جمله مرکز شهرستان ، اتاقور و کومله ، چاف و چمخاله تقسیم کرده ایم و در هر بخش کارهایی برای معرفی اماکن زیارتی و سیاحتی بنجام خواهد شد.

 

بازدار با بیان اینکه عید نوروز امسال با ایام شهادت حضرت زهرا(س) مصادف شده است اظهار کرد : سعی داریم فاطمیه را همچون محرم امام حسین(ع) بزرگ و زنده نگه داریم و طرح «یاس نبوی» را برای آشنایی بیشتر و بهتر مردم با ابعاد زندگی فاطمه الزهرا (س) در نظر گرفته ایم.

وی، برگزاری زیارت آل یاسین، نماز جماعت، سخنرانی، اجرای نمایش خیابانی و نمایشگاه فروش محصولات فرهنگی را از برنامه های این سازمان در ایام نوروز در بقاع شاخص این شهرستان اعلام کرد.

 

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه لنگرود اظهار کرد : اجرای ایستگاه سلامت برای مداوای بیماران به صورت سرپایی برای نخستین بار با همکاری جمعیت هلال احمر لنگورد در بقعه آقا سید محمد کیاکلایه برگزار خواهدشد.

 

مهدی بازدار ، برپایی خیمه های معرفت، نمایشگاه حجاب، پرسش و پاسخ در امامزاده محمد سفیدآستانه و امامزاده آقا سید حسین را از دیگر برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود در ایام نوروز در طرح آرامش بهاری اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه سفره هفت سین امسال با سال های گذشته متفاوت خواهد بود افزود : سفره هفت سین امسال با القاب مبارکه فاطمه زهرا (س) در 7 بقعه شهرستان لنگرود پهن خواهد شد.

 

بازدار گفت : برای ترویج بیشتر فرهنگ اسلام و قرآن ، مسابقاتی با موضوعات نقاشی بکش جایزه بگیر و قرآن بخوان جایزه بگیر در سطح بقاع برای یادگیری و تشویق کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

 

وی از توزیع 2 هزار تقویم دیواری منقش به بقاع شهرستان در بین مردم و مسافرین خبر داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین بازدار از برگزاری طرح توجیهی آرامش بهاری با هیئت امنای مساجد و بقعات شهرستان در هفته گذشته خبر داد و گفت : «طرح دست های مهربانی» با همکاری کمیته امداد امام (ره) لنگرود اجرا شد و 40 نفر از نیازمندان خانواده مددجویان کمیته امداد اطاقور در اجرای این طرح حمایت شدند.

 

بازدار با بیان اینکه در سال جاری 4 وقف در سطح شهرستان به ثبت رسیده است افزود : از آغاز افتتاح اتاق عقد رایگان در بقعه آقا سید محمد کیاکلایه ، خطبه عقد 20 زوج جوان در این اتاق عقد خوانده شد و هر روزه به تعداد این زوجین اضافه می شود.

 

وی با اشاره به بقعه «شکرکش امامزاده قاسم» اطاقور، تصریح کرد: بقعه این امامزاده جزو تخریبی بوده و از دوسال پیش تاکنون نیمه کاره رها شده بود که از شب اربعین امسال با کمک اهالی روستا و هیئت امنا و اداره منابع طبیعی لنگرود کار بازسازی آن تا 50 درصد صورت گرفته است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود هزینه پیش بینی شده برای این طرح آرامش بهاری را 20 میلیون تومان اعلام کرد و متذکر شد : حق اداره اوقاف این است که مدیران شهرستانی با این اداره همکاری بیشتری داشته باشند .

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان