به گزارش لنگرخبر به نقل از اعتدال شمال، احمد رمضانپور نرگسی در خصوص به اجماع رسیدن جبهه اصلاحات گیلان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و معرفی و حمایت از کاندیداهای این جبهه در استان اظهار داشت: جبهه ی اصلاحات به مانند جبهه ی اصولگرایان که بحث جمعی را مد نظر دارند به دنبال یک هدف جمعی هستند و استراتژی جبهه ی اصلاحات در پیش گرفته انتخاب فرد یا افرادی است که در حوزه ی انتخابیه علاوه بر اصلح بودن، مشارکت مردم را در انتخابات سبب شوند.

وی با بیان این مطلب که در زمینه ی انتخاب کاندیداهای مورد نظر از سوی جبهه ی اصلاحات در هر حوزه ی انتخابیه به صورت مجزا تصمیم گیری می شود گفت: در هر حوزه ی انتخابیه اعضای این جبهه با توجه به مولفه های فردی کاندیدا نظیر محبوبیت فرد در بین مردم ، دارا بودن شخصیت کاریزماتیک و سایر آیتم ها تصمیم می گیرند تا از فرد اصلحی حمایت کنند.

وی افزود: در مرحله ی نخست تایید صلاحیت توسط هیات های اجرایی بیش از ۹۳ درصد کاندیداها در کل کشور تایید شدند و پس از اعلام مرحله ی تایید صلاحیت توسط هیات نظارت و نهایتا شورای محترم نگهبان در ۲۷ بهمن ماه انتخابات وارد مرحله ی جدیدی خواهد شد.

رمضانپور ادامه داد: اگر دوستان جبهه ی اصلاحات در شهرستانها نتوانند به اجماع واحدی در زمینه ی کاندیداها برسند تصمیم گیری به میز تصمیم درمرکز استان سپرده می شود.

وی با اشاره به اینکه نظر سنجی در بین مردم جز مهمترین مولفه ها در انتخاب فرد اصلح از سوی جبهه ی اصلاحات است گفت: تمامی شاخصه ها مد نظر قرار می گیرند و نهایتا اگر جبهه ی اصلاحات گیلان به هر طریقی نتوانست در استان تصمیم بگیرد ،نظر جبهه اصلاحات در تهران فصل الخطاب خواهد بود.

رمضانپور نرگسی انتخابات هفتم اسفند ماه ۹۴ را یک رویداد مهم سیاسی برای نظام و کشور خواند و اذعان داشت: تمامی تلاشهایی که در جهت انتخاب افراد اصلح چه از سوی اصولگرایان و چه اصلاح طلبان صورت می گیرد به جهت پر رنگ کردن انتخابات و مشارکت حداکثری مردم است و هر چقدر که شور و شعف و مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد مشروعیت نظام جمهوری اسلامی در دنیا به اثبات می رسد.

وی در زمینه ی حضور دکتر عارف به عنوان کاندیدای دوره ی دهم محلس شورای اسلامی از حوزه ی انتخابیه ی تهران اظهار داشت: اقای عارف فرد توانمندی در زمینه ی مسئولیت های اجرایی هستند و می توانند تحت عنوان کاندیدای ریاست جمهوری پس از دکتر روحانی مطرح باشند.

وی تصریح کرد: در مصاحبه ای عنوان کردم که آقای عارف به درد کار مجلس نمی خورد ،اما این سخن من بدان معنی نبود که ایشان فرد توانمندی نیست.

رمضانپور نرگسی تاکید کرد: فضای مجلس برای یک فرد اجرایی فضای کاملا بسته ای نی باشد و این صحیح است که یک نماینده مجلس در کسوت قانون گذاری می تواند بر اساس سلسله مراتب وزیری را عزل یا نصب کند و توفیقات بزرگی داشته باشد اما رییس جمهور شخص دوم مملکت محسوب می شود.

وی ادامه داد: دکتر عارف در قوه ی مجریه می توانند منشا خدمات بیشتری باشند و من اعتقاد دارم که دکتر عارف باید خود را برای ریاست جمهوری آماده کنند نه مجلس.

وی افزود: وسعت فعالیت های اجرایی به مراتب وسیع تر از فعالیت ها در قوه مقننه است و تجارب علمی، سیاسی و اجرایی دکتر عارف در هر جایگاهی که باشند به آن فضا رونق خواهد داد.

وی تاکید کرد: امیدواریم که مردم با نزدیک شدن به ایام انتخابات فرد اصلح را برگزینند و با مشارکت حداکثری؛ به فرموده ی مقام معظم رهبری شور و شعفی را در جامعه ایجاد نمایند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان