نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمن می خواهد با اهرم ترس مانع پیشرفت ملت ایران شود، گفت: با تفکر بسیجی و الگوی دفاع مقدس باید اقتصاد مقاومتی را محقق و موانع پیشرفت را رفع کنیم.

به گزارش لنگرنیوز ، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور که در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه خرمشهر یادآور رشادت و ایثارگری های جوانان ایران اسلامی است، گفت: شهدا با ایثارگری خود موجب شده اند تا امروز جوانانمان دلداده خاک های مناطق عملیاتی شوند و خود را مقید بدانند که در این مناطق حضور داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه قرآن فرموده است ما پیامبری را نازل نکردیم مگر آنکه شیاطین تلاش کردند تا در آرمان های آن پیامبر اخلال کنند، تصریح کرد: شیاطین از اهرم های زیادی برای متوقف کردن آرمان های پیامبران استفاده کردند و می کنند؛ ملت ایران با انقلاب اسلامی به دعوت پیامبر و خدا لبیک گفت و امروز شیاطین برای متوقف کردن ملت ایران دست به کار شدند.

 

جلیلی با بیان اینکه ترساندن، مهمترین اهرم دشمن و شیاطین برای مبارزه با آرمان های پیامبران الهی است، اظهار داشت: تهدید و گزینه نظامی اهرم دشمن برای مقابله با آرمان های ملت ایران است، اما قرآن از زبان شهدا به ما پیغام داده که نه بترسید و نه نگران باشید بلکه مقاومت کنید چرا که پیروزی از آن شماست.

 

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد با ترساندن ملت ایران مانع پیشرفت ملت ایران شود، خاطرنشان کرد: آنها از تهدیدات کهنه ای چون گزینه نظامی حرف می زنند در حالیکه شهدای ما ثابت کرده اند که ما مقاوم هستیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، 8 سال دفاع مقدس را مصداق تلاش دشمن برای متوقف کردن انقلاب اسلامی دانست و افزود: در مقابل دشمن برخی ها تردید به خود راه می دهند و متزلزل می شوند اما برخی دیگر مقاومت می کنند و در مقابل دشمن می ایستند لذا حضور ما در مناطق جنگی به این معناست که ما در مقابل دشمن می ایستیم و از آنها نمی ترسیم.

 

جلیلی افزود: باید فرهنگ دفاع مقدس را در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و فرهنگی جاری کنیم و با همان تفکر عزت آفرین بسیجی تهدیدات اقتصادی را از بین ببریم چرا که دشمن امروز نگران تکثیر فرهنگ دفاع مقدس در عرصه های دیگر است.

 

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی دفاع از پیشرفت و از بین بردن موانع های پیشرفت کشور؛ مقاومت یعنی دفاع از دستاوردها و پیشرفت های کشور و ما امروز باید در مقابل دشمن مقاومت کنیم.

 

جلیلی با بیان اینکه شهید احمدی روشن ها و شهریاری ها حاصل تفکر بسیجی هستند، افزود: این تفکر بسیجی است که برای ما عزت آفرین بوده و موجب پیشرفت کشور می شود لذا ما باید از الگوی دفاع مقدس استفاده کنیم و همانطور که حضرت زهرا (س) در خطبه های خود فرمودند، مجاهدانه در مقابل دشمن بایستیم./فارس

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان