به گزارش لنگرخبر، آیت الله زین العابدین قربانی در دیدار با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: آقای جنتی فردی دینی محسوب می شود و پرورش یافته بیت علماست.

وی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سهمی در انقلاب دارد و انتظار و توقع تمام افراد از آقای جنتی بیشتر است.

امام جمعه رشت در ادامه به اعتقاد دینی مردم اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمود؛ هر کسی به نظام، امام (ره) و انتخابات کمک کند به رسول الله (ص) خدمت کرده است و ما به این امر اعتقاد داریم.

قربانی با بیان اینکه برخی یک طرفه به موضوع ها نگاه می کنند، تصریح کرد: نباید قضاوت ها یک طرفه باشد و از یک طرفه نگری توسط برخی متأسف هستیم.

وی جذب حداکثری را از رهنمودهای مقام معظم رهبری خواند و بیان کرد: نظام با روش جذب حداکثری پابرجا می ماند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به استفاده امام علی (ع) از «شریح قاضی» در حکومت اشاره کرد و گفت: نکته ظریف در به کارگیری «شریح قاضی» این بود که احکام صادر شده توسط این فرد پس از رؤیت امام علی (ع) قابلیت اجرایی داشت.

قربانی با انتقاد از تغییر فرمانداران در گیلان، اظهار کرد: برخی اعلام کردند به دلیل اینکه فرمانداران مذکور در دوره احمدی نژاد تصدی داشتند دیگر نمی توانیم آنها را نگه داریم و این رفتار نادرستی است.

وی بر سعه صدر مسئولان تاکید کرد و یادآور شد: رفتار مسئولان در تغییر فرمانداران بسیار «تجمد» است و با سعه صدر اسلامی سازگاری ندارد

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه چه افرادی در مورد تغییر فرمانداران گیلان تصمیم می گیرند، بیان کرد: مسئولان باید طبق معیار دینی عمل کنند.

قربانی وظیفه علما را هدایتگری جامعه دانست و خاطرنشان کرد: از عملی که مخالف نظام باشد باید جلوگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر بهره مندی جامعه از شخصیت های مختلف تاکید کرد و افزود: نمی توان تمام قلم ها را شکست و فکرها را خاموش کرد بلکه باید به شبهات پاسخ داده شود.

وی خواستار حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افراد پاسخگو به شبهات در جامعه شد و بیان کرد: آیت الله سبحانی از مراجع تقلید در پاسخ به شبهات بی نظیر است.

قربانی هویت جامعه را برپایه اعتقادی خواند و تصریح کرد: مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی در سنگر علم و مبارزه با جهل تلاش می کنند.

امام جمعه رشت به هماهنگی خوب مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اشاره کرد و گفت: مشکلی با مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نداریم.

وی با اشاره به فعالیت حوزه علمیه امیرالمؤمنین علی (ع) در رشت، خاطرنشان کرد: ظرفیت حوزه علمیه مذکور دو هزار نفر است اما به دلیل آموزش مرحله به مرحله تعداد ۱۵۰ نفر در حوزه امیرالمؤمنین (ع) تحصیل می کنند و به مرور به طلبه های این حوزه اضافه می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان