به گزارش لنگرنیوز ، عصر دیروز (دوشنبه) مراسم عصر شعر و خاطره به همراه خوشنویسی با موضوع مشق گمنامی در سالن اجتماعات اداره ارشاد لنگرود برگزار شد.





در این مراسم تعدادی از شاعران شهرستانی و شرق گیلان اشعار خود را در مورد شهید املاکی خواندند.



 1 (1)



چند تن از خوشنویسان شهرستانی هم که در این مراسم حضور داشتند آثار خود را با موضوع مشق گمنامی در مورد شهید املاکی و شهادت به معرض نمایش گذاشتند.





و اما چند نکته و حاشیه 





1 - این مراسم که توسط نصب پرده و بنر در سطح شهر به صورت ضعیف اطلاع رسانی شده بود زمان شروع این مراسم ساعت 16 اعلام شده بود که در ایم مراسم در ساعت 16 : 40 دقیقه آغاز شد .





2 - هفته پیش نمایش کمدی توسط گروه رضا نظری به مدت یک هفته در سالن شهید املاکی اداره ارشاد برگزار شد و در سطح شهر هر جایی که سر بلند می شد بنر اطلاع رسانی آن نمایش کمدی بود ( البته در ان مورد هم نقد وجود دارد که از آن گذشتیم)





3 - یکی از موارد مشهود این مراسم نبود جمعیت بود البته قصد جمعیت به هر قیمتی نیست منظور اطلاع رسانی صحیح است ، در مراسم مذکور هنرمندان خوشنویس آثار خود را برای خود به نمایش گذاشتند و شاعران نیز شعر خوانی دیگر هنرمندان را شاهد بودند که اگر نفس عمل فقط همین است کافی نبوده و نیست.





4 - به نظر می رسد که هدف از اجرای این مراسم معرفی شهید املاکی به مردم بود که چنین چیزی مشاهده نشد چرا که در این مراسم سه قشر دیده شدند از جمله ، مسئولین ارشد سپاه استانی و شهرستانی ، خانواده شهید املاکی و چند تن از روسا شهرستان





5 -  ساده بگویم آقا اگر بخواهیم بگوییم وقت شریف را میگیریم مطلب را در چند جمله خلاصه می کنیم :





شهید املاکی گمنام است و پیکرش هنوز هم پیدا نشده است و در سویی دیگر حضرت آقا وی را قهرمان نامید به راستی این مراسم در شان این شهید بزرگوار بود .





براستی نمی شد طوری برنامه ریزی کرد تا مردم و به خصوص جوانان با این شهید و حتی شهدای دیگر بیشتر آشنا شوند 





برای نمایش کمدی که شاید به دور از فرهنگ شرعی و اسلامی است فلان مقدار هزینه تبلیغ می شود برای شهیدی که امروزمان را مدیون آن ها هستین نباید از خود خرج کنیم





در آخر به تعداد حضاری که در سالن حضور داشتند دقت کنید ای کاش در یک ردیف می نشستند تا در تصاویر و فیلم ها می توانستیم بگوییم آقا چند نفر هم امده بودند البته از مردم نه مسئولین و خانواده و ...

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان