شاگردان خاکپور صعود کردند

۱۳۹۴/۱۰/۲۸ ۲۲:۳۶ چاپ کد خبر: 44250
به گزارش لنگرخبر،امیدهای ایران توانستند در سومین بازی خود نیز به پیروزی برسند، آنها که در این بازی 3 بار دروازه حریف را باز کردند دو بار نیز دروازه خود را باز شده دیدند اما با 3 امتیاز حاصل از آن خود را در مرحله بعد دسدند تا روز جمعه به سراغ ژاپنی ها بروند تا پیروزی در آن بازی به المپیک نزدیک تر شوند. دور دوم مرحله مقدماتی المپیک ریو 2016 در آسیا، ساعت 20، ورزشگاه عبداله بن خلیفه دوحه داور: ایلگیز تانتاشف(ازبکستان) کمک ها: سایدوف یاخونگیر (ازبکستان)، دنیه گدارا (سریلانکا) کارت زرد: لیو بین بین دقیقه 23 از چین؛ چانگ فیا دقیقه 45 از چین؛ کارت زرد: محمدحسین کنعانی دقیقه 55 از ایران

امید ایران:

محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، حسین کنعانی، علی عبدالله زاده، رضا علیاری، مهدی ترابی (71 محسن کریمی)، احسان پهلوان، ماهان رحمانی، شاهین ثاقبی (79 علی کریمی)، میلاد کمندانی و ارسلان مطهری (62 مهرداد محمدی) سرمربی: محمد خاکپور

امید چین:

می هائولون، جین یانگ، وانگ تونگ، ژانگ یانینگ (65 ژین گان)، ژانگ ژیاوبن، وانگ کومینگ، فنگ گانگ، ژائو یوهائو (46 لیائو لیشنگ)، چانگ فیا، لیو بین بین (46 ژائه پنگفی) و ژانگ یینهو سرمربی: فو بو

شرح گل:

ایران 1 – چین 0 (دقیقه 38، ارسلان مطهری) : سانتر علیاری جلوی دروازه چینی ها پایین آمد اما دروازه بان و مدافع این تیم در دفع توپ اشتباه کردند تا ارسلان مطهری از شم گلزنی خود استفاده کند و ایران را به گل اول برساند. ایران 1 – چین 1 (دقیقه 40، چانگ فیا) : خیلی زود و دو دقیقه پس از ملی پوشان ایران، حمله سریعی چینی ها در محوطه جریمه ایران، باعث شد تا چانگ فیا با ضربه روپا پاس هم بازیان خود را به گل تساوی تبدیل کند. ایران 2 – چین 1 (دقیقه 41، احسان پهلوان) : بازهم یک پاسخ سریع دیگر و این بار از سوی امیدهای کشورمان، تیزهوشی کمندانی و پاس زیبای وی به پهلوان رسید تا او با آرامش و پس از دریبل مدافع روبرویش با ضربه ای فنی و دیدنی دروازه چینی ها را برای بار دوم باز کند. ایران 3 – چین 1 (دقیقه 48، مهدی ترابی) : ضربه ایستگاهی امیدهای ایران توسط مهدی ترابی به زیباترین شکل به سمت دروازه چین نواخته شد و با برخورد به زیرطاق دروازه حریف، گل سوم ایران را به وجود آورد. ایران 3 – چین 2 (دقیقه 70، لی شنگ) : پنالتی که علی عبداله زاده به چینی ها داد توسط لی شنگ نواخته شد و در حالی که اخباری جهت توپ را تشخیص داده بود له گل دوم حریف ایران تبدیل شد.

شرح بازی:

ملی پوشان امید ایران توانستند با ارائه یک بازی هجومی، صعود خود را از این مرحله مسجل کنند تا در مرحله حذفی به دیدار ژاپنی ها بروند. هرچند امیدهای ایران از ابتدای نیمه اول حملات خود را آغاز کرده بود و توپ و میدان را در اختیار داشتند اما تا میانه های نیمه اول موفق به ایجاد خطر روی دروازه چینی ها نشده بودند، دفاع چند لایه چینی ها بیشترین تاثیر را در دور کردن توپ از درون محوطه جریمه تیمشان داشت و به همین دلیل ملی پوشان جوان ایران موفق به ایجاد موقعیت برای خود نمی شدند، اما از میانه های این نیمه و با تغییر تاکتیک ایرانی ها که طراحی حمله از جناح چپ را در دستور داشتند باعث شد تا امیدها بتوانند دروازه حریف را با تهدید مواجه کنند و در نهایت دو بار نیز اقدام به باز کردن آن کنند و در مقابل تنها گل خورده خود نیمه اول را با پیروزی به رختکن بروند. در نیمه دوم نیز با حملات امیدهای ایران شروع شد و آنها در حالی که مهدی ترابی را در متن تمام حملات خود داشتند سومین گل خود را نیز وارد دروازه حریف کردند تا خیال خود را از صعود راحت کنند، البته بعد از گل، ملی پوشان ایران بازهم می توانستند گلزنی کنند، موقعیت هایی که با بی دقتی بازیکنان ایران از دست رفت و در دقایق میانی این نیمه بود که چینی ها از روی نقطه پنالتی توانستند به گل دوم نیز برسند، پس از آن بازیکنان ایران که هر از گاهی اشتباهاتی نیز از آنها سر می زد با تجربه عمل کردند و توانستند با حفظ بازی، تا پایان همین نتیجه را حفظ کنند و در نهایت صعود خود را مسجل کنند. حالا امیدهای کشورمان، به عنوان تیم دوم گروه اول، روز جمعه و در مرحله بعدی این رقابت ها باید به سراغ تیم اول گروه دوم یعنی ژاپن بروند.

موقعیت خطرناک:

دقیقه 24 – اولین موقعیت خطرناک امیدها در این بازی بالاخره شکل گرفت و پاسکاری زیبای ایرانی ها پشت محوطه چینی ها با خطای بازیکنان این تیم روی ترابی قطع شد، پس از سانتر ترابی از روی ضربه ایستگاهی حرکت آکروباتیک کنعانی می توانست دروازه حریف را باز کند اما پس از ضربه او داور به نشانه خطا در سوت خود دمید. دقیقه 27 – بازهم مهدی ترابی و بازهم از جناح چپ حمله دیگری را ترتیب داد اما پاس خطرناک عرضی وی از جلوی پای مطهری عبور کرد تا این موقعیت خوب از دست امیدهای ما برود. دقیقه 30 – اولین حمله خطرناک چینی ها هم در این لحظه شکل گرفت و ضربه کرنر بازیکنان این تیم و در ادامه با ضربه سر مهاجم چینی ها دروازه ایران را به سختی تهدید کرد. دقیقه 37 – پاس به موقع کمندانی، پهلوان را راه انداخت اما ضربه وی ضمن ایجاد خطری جدی روی دروازه چین، با اختلاف کمی از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت. دقیقه 39 – یک دقیقه پس از گل، امیدهای ایران بازهم می توانستند به گل برسند اما سانتر خطرناک ترابی توسط دروازه بان چین مهار شد. دقیقه 63 – حرکت مهدی ترابی که در متن حملات ایران قرار دارد و پاس وی پهلوان را راه انداخت اما ضربه محکم و خطرناک این بازیکن توسط مدافعان چینی بلوکه شد. دقیقه 73 – محسن کریمی تازه به میدان آمده در نزدیکی های خط عرضی و بیرون از محوطه چینی ها صاحب توپ شد و ضربه خود را به سمت دروازه این تیم نواخت اما این توپ توسط دروازه بان این تیم مهار شد. دقیقه 74 – مهرداد محمدی توانست از اشتباه مدافع چینی استفاده کند و توپ را از وی برباید و در حالی که با دروازه بان این تیم تک به تک شده بود ضربه خود را به پای وی کوبید تا این موقعیت فوق العاده از دست ایران برود. دقیقه 75 – بازهم محسن کریمی بیرون محوطه چینی ها صاحب توپ شد اما شوت وی را گلر چینی ها مهار کرد.

بهترین بازیکن:

مهدی ترابی را بدون شک می توان بهترین بازیکن این میدان دانست، ترابی که از اواسط نیمه اول نیز گره تاکتیکی ایران را باز کرده بود هم گل به ثمر رساند و هم توانست در متن تمام حملات ایران(تا زمانی که در میدان حضور داشت) قرار بگیرد، علاوه بر او ارسلان مطهری نیز با شم گلزنی بالای خود بازهم فرصت طلب نشان داد، میلاد کمندانی و احسان پهلوان نیز امروز از خوب های بازی بودند که توانستند بازی تاثیرگذاری از خود به نمایش بگذارند.

اتفاق ویژه:

شاید از این بازی بتوان دو اتفاق ویژه بیرون آورد، یکی تغییرات پیاپی ترکیب تیم ملی امید است که در بازی های مختلف به وجود می آید که با توجه به نزذیک بودن زمان بازی ها و فشردگی آنها تا حدودی منطقی به نظر برسد(البته برخی از تغییرات) و اتفاق دوم نیز حضور شاگردان خاکپور در مرحله بعد این رقابت هاست که بعد از چند دوره، امیدهای ایران خود را در چند قدمی المپیک می بینند و تا آخرین مراحل مقدماتی صعود کردند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان