به گزارش لنگرخبر،مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها گفت:این اتفاق نباید به معنای باز شدن دروازه های کشور به روی کالاهای وارداتی و کاهش صادرات تلقی شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر میزان قاچاق در کشور افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر میزان  قاچاق کالا به کشور 25 میلیارد دلار بوده، که این رقم فاجعه بار است و با این پول می توان برای 2 میلیون نفر شغل ایجاد کرد.



دولت با سرمایه گذار و تولیدکننده با تکبر برخورد می کند



بائوج لاهوتی با اشاره به اینکه در طول 36 سال گذشته حدود 2هزار و 150 میلیارد دلار نفت فروخته ایم، ادامه داد: دولت با فروش نفت به درآمد آن متکی شده و از این رو همیشه با سرمایه گذار و تولیدکننده با تکبر برخورد کرده و به اداره خود از طریق مالیات نیاز نداشته است.



وی با بیان اینکه خوشبختانه در بودجه سال 95 اتکاء دولت به درآمدهای مالیاتی 68 درصد شده است، اظهار داشت:در طول این سالها کشور با رشد 3 درصدی اداره شده و ما آن را اداره نکرده ایم،در حالی که در تمام قوانین برنامه رشد 8 درصدی را پیش بینی کرده ایم، که هیچگاه عملیاتی نشده است.



معادن با بهره برداری صحیح ارزآوری مناسبی به همراه خواهد داشت



این نماینده مردم درمجلس نهم، با اشاره به اینکه در کشور به میل ها توجه و خسران و حیف ها درنظرگرفته نمی شود،افزود: در سال 93 تولید ناخالص ما 223 میلیارد دلار بوده که اگر رشد را از 3 به 8 درصد می رساندیم، که در آن صورت درآمد ما 2 هزار و 111 میلیارد دلار می شد.



وی با بیان اینکه معادن کشف شده و شناسایی شده ایران تاکنون ارزشی بیش از 500 میلیارد دلار دارد، ادامه داد:این منابع تا 100 سال آینده نیازهای ما را رفع می کنند و با بهره برداری صحیح از آن ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه خواهد داشت.



عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت سهم درآمد نفتی و وابستگی به آن را در بودجه 95، 25 درصد پیش بینی کرده است، تصریح کرد: در بودجه سال آینده وابستگی به درآمدهای نفتی باید به طور کامل قطع شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان