دکتر قدیری ابیانه افزود : اوج درآمد نفتی ایران که در بودجه پیش بینی شده بود و البته محقق نشد سالانه 61 هزار میلیارد تومان در سال 1391 بود که این رقم یعنی به ازای هر ایرانی ماهانه مبلغ 67 هزار تومان ، در حالی که تصور مردم از درآمد های نفتی مبالغ چند میلیونی در هر ماه است و گاهی مردم تصورشان از درآمدهای نفتی کشور ده ها و صدها برابر مبلغ واقعی است و این گونه است که مردم در توهم به سر می برند.

دکترمحمدحسن قدیری ابیانه در گفت و گو با لنگرنیوز در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت : اگر مردم واقعیت های اقتصادی کشور را بشناسند و به آن وافق باشند و در مورد درآمد های نفتی و دولت دچار توهم نباشند به ضرورت تحقق حماسه اقتصادی و سبک زندگی اسلامی بیشتر آشنا خواهند شد و تلاش خود در این رابطه را انجام خواهند داد.

 

دکتر قدیری ابیانه افزود : اوج درآمد نفتی ایران که در بودجه پیش بینی شده بود و البته محقق نشد سالانه 61 هزار میلیارد تومان در سال 1391 بود که این رقم یعنی به ازای هر ایرانی ماهانه مبلغ 67 هزار تومان ، در حالی که تصور مردم از درآمد های نفتی مبالغ چند میلیونی در هر ماه است و گاهی مردم تصورشان از درآمدهای نفتی کشور ده ها و صدها برابر مبلغ واقعی است و این گونه است که مردم در توهم به سر می برند.

 

وی اظهار کرد : همین موضوع سبب شده که مردم نیازهایشان را از دولت طلب کنند و برای رفع نیازها به کار و تلاش خودشان متوسل نشوند و همین امر موجب شد ایران دچار تنبلی اجتماعی بشود و مقام ایرانی ها در سطح جهان بعد از اعراب در این زمینه است.

 

وی با بیان اینکه تعطیلات مناسبتی در ایران جزو بیشترین ها در جهان است و ساعت کاری مفید کمترین زمان را به خود اختصاص داده است گفت : در اسراف ایرانی ها یکی از مسرف ترین هستند و این ها زیبنده ملت و کشور ایران نیست.

 

دکتر قدیری ابیانه ادامه داد : در شرایط کنونی کشورهای بزرگ متحد شدند تا به کشور و اقتصاد کشور ضربه بزنند و در چنین شرایطی اصلاح وضعیت اقتصادی و اصلاح سبک زندگی یکی از واجبات است و باید توجه داشته باشیم که اگر ما به اقتصاد مقاومتی که رهبری به آن امر فرمودند اگرتوجه نکنیم دچار اقتصاد ریاضتی خواهیم شد.

 

وی متذکر شد : کشورهای یونان ، اسپانیا و ایتالیا نه تنها تحریم نبودند بلکه مورد حمایت اتحادیه اروپا و بانک جهانی بودند ولی باز دچار ریاضت اقتصادی شدند.

 

قدیری گفت : مخاطب پیام اقتصاد مقاومتی ، همه مردم و همه مسئولین هستند و هیچ ایرانی در هر شرایطی که هست نباید ادعا کند که این پیام مربوط به او نیست.
قدیری ادامه داد : نحوه عملکر در خرید کالا های داخلی یا خارجی، وجدان کاری، نحوه مصرف یا احیانا اسراف در مصرف و بسیاری از موضوعات دیگر به سبک زندگی مربوط می شود در اقتصاد کلان کشور و در مبحث اقتصاد مقاومتی تاثیر گذار است.

 

وی افزود : متاسفانه آن طوری که وزیر نفت اعلام کردند فقط در مصرف سوخت ایران بیش از 30 میلیارد دلار را با اسراف در مصرف سوخت از بین بردیم که من اعتقاد دارم بیش از این مبلغ است در حالی که این رقم برابر با بودجه چند کشور است و ما میتوانستیم با اسراف نکردن این مبالغ را در جاهای بهتر و دیگری استفاده کنیم.

 

دکتر قدیری متذکر شد : هر ایرانی باید بداند که برای عبور از تحریم ها و ناامید شدن دشمنان و زمینه سازی پیشرفت همه جانبه کشور و پرهیز از غلطیدن کشور در اقتصاد مقاومتی همه باید تلاش کنند و هر کسی در این زمینه کوتاهی کند خودش را مقصر بداند.
وی ادامه داد : هر کسی که خرید جنس خارجی به ایرانی را ترجیح می دهد بداند که به اقتصاد ، اشتغال و پول ملی ایران به نفع کشورهای دیگر ضربه زده است.

 

قدیری خطاب به مردم ادامه داد : مردم بدانند که اگر ساعت کاری مفیدشان کم است خودشان یکی از بانیان تحریم کشور هستند که بنده کم کاری و اسراف کردن و ترجیح خرید کالای خارجی به کالای ایرانی را به عنوان "خودتحریمی" نام می برم و این مخرب تر از تحریم های خارجی است در صورتی که ما باید به گونه ای عمل کنیم که با حمایت از تولید و اقتصاد داخل ، تحریم گران را تحریم کنیم و ترجیح کالای خارجی نسبت به ایرانی تبدیل به یک ننگ شود.

 

وی گفت : ساعت مفید کاری در ادارات ایران 22 دقیقه در روز است در حالی که در ژاپن 8 ساعت و در کره جنوبی حدود 9 و نیم ساعت است و این یعنی یک ژاپنی در یک روز معادل 21 روز یک کارمند ایرانی کار می کند و یک کارمند کره ای در یک روز معادل 26 روز کاری یکی ایرانی کار می کند و همچنین این نکته هم وجود دارد که یک کارمند ایرانی در عرض 30 سال کمتر از 1.5 سال کار میکند در حالی که حقوق 30 سال بعلاوه حقوق بازنشستگی را دریافت می کند و در عین حال مردم در ادارات سرگردانند و کارشان از امروز به فردا موکول می شود .

 

دکتر قدیری متدکر شد : در این رابطه باید اصلاحات اساسی ساختاری برای بهبودی این وضعیت در کشور صورت پذیرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان