به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام و سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در دوره اموزشی ارتقا سطح فرهنگ جامعه «امر به معروف و نهی از منکر» که عصر امروز(29 دی) در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید سرلوحه کار ما قرار گیرد تا امکان ترویج این فریضه مهم در جامعه فراهم شود.



 



وی معروف را به معنای برانگیختن هر چیز مطلوب و پسندیده نزد عقل و شرع عنوان و اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها فریضه ای است که در صورت احتمال تاثیر واجب خواهد بود و ما نیز باید در این مسیر طبیب وار عمل کنیم.



 



حجت الاسلام پورابراهیم با اشاره به اینکه غفلت این فریضه بسیار مهم موجب تسلط اشرار و بدان بر جامعه می شود، تصریح کرد: ما باید این فریضه مهم را بشناسیم و مراتب آن را بدانیم بعد عمل کنیم و در این مسیر نیز باید در مواجهه با منکر به جای حمله به شخصیت طرف، عمل منکر فرد را مورد هدف قرار دهیم.



 



وی ادامه داد: در دنیای امروز که ما به روزمرگی گرفتار شده ایم توجه به رفتار و گفتار بزرگان و مقام معظم رهبری به ما آرامش داده تا با مشکلات پیش رو با ابزار عقلایی که ریشه در وحی الهی(شرع) دارد، مبارزه کنیم.



 



مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه ریشه معضلات اجتماعی امروز به دلیل فاصله گرفتن از وحی، ندا و هشدارهای الهی است، تصریح کرد: ترویج پیام الهی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر کاری بسیار شایسته در این اوضاع و احوال است.



 



حجت الاسلام پورابراهیم با تاکید براینکه ما باید در مرحله اول نسبت به منکر انزجار و نفرت قلبی داشته باشیم، اذعان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین ابزار اصلاح جامعه است و تمام انبیاء ما نیز برای اصلاح جامعه مبعوث شدند و این نگاه نیز مختص به صدر اسلام نیست و باید در جامعه کنونی معروف ها را ترویج تا منکرات نیز نهی شوند.



 



وی تاکید کرد: گاهی اوقات یک جمله خوب، رفتار و یا نگاهی خاص حقیقتی را تفهیم و عزمی را جذم می کند تا خوب بخوانیم، نیک بیاندیشیم و زیبا عمل کنیم.



 



حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه ما باید از همه ابزار برای تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: امروز به فرموده مقام معظم رهبری دنیای امواج است و ما باید در تمام فضاها نیرو تربیت کنیم و مراقب آرمان های خود باشیم.



 



گفتنی است، این دوره آموزشی به همت کانون فرهنگی و هنری جواد الائمه مسجد تازه علم کشت سرا کومله برگزار شد.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان