عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به توقیف هفته نامه ۹ دی، این اقدام را "مغایر شعار اعتدال و آزادی بیان دولت" دانست.

به گزارش لنگرنیوز ، سید علی طاهری عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به توقیف هفته نامه نهم دی و احتمال توقیف پایگاه خبری تحلیلی "جهان نیوز" اظهار داشت: انتظارمان از هیئت نظارت بر مطبوعات این است که در برخورد با رسانه ها مُرّ قانون را رعایت کنند.
وی افزود: به صرف اینکه یک روزنامه یا سایت طرفدار دولت بر اساس قانون توقیف شده است، در طرف مقابل و از بین منتقدان دولت نیز باید رسانه ای را توقیف کنیم، این اعتدال نیست، بلکه ظلم و عین افراط است.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: انتظارمان از دولت، وزارت ارشاد، هیئت نظارت بر مطبوعات و حتی از قوه قضائیه این است که اگر بخواهند چنین رویکردی را برای ایجاد عدالت انجام دهند، در برخورد با رسانه ها براساس جرم و خطایی که رخ داده است، به اعمال قانون

بپردازند، نه به صرف اینکه چون یک سایت متخلف را تنبیه کردیم، پس باید سایتی از طرف مقابل را نیز تنبیه کنیم.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: اگر چنین اتفاقی بیفتد و در برخورد با رسانه ها این رویه انجام شود، این روند با ادعای جریان طرفدار دولت و شعار آزادی بیان منافات دارد و نوعی بی عدالتی است.

طاهری یادآور شد: اگر قرار به ارفاق است، باید این ارفاق شامل همه شود و اگر بنای برخورد دارند، باید آن را برای همه اعمال کنند، نه اینکه صرفا برای ایجاد تعادل در مقابل توقیف یک رسانه دولتی رسانه ای منتقد را نیز توقیف کنند.

وی همچنین با اشاره به توقیف هفته نامه 9 دی، گفت: دولت یازدهم با شعار اعتدال و آزادی روی کار آمد اما در این مدت برخی از روزنامه های منتقد دولت توقیف شدند و این عمل هم خوانی با شعار و وعده های دولت ندارد.

وی افزود: توقیف هفته نامه 9 دی مغایر شعار اعتدال و آزادی بیان است که از سوی دولت مطرح شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: دولت وقتی شعار اعتدال و آزادی بیان می دهد، باید آن را در عمل نشان دهد نه اینکه هئیت نظارت حکم توقیف روزنامه ها را صادر کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان