به گزارش لنگرنیوز  فریبرز احمدی نژاد رئیس دانشگاه پیام نور لنگرود، یادداشتی با عنوان  اقتصاد مقاومتی نوشت که متن آن به شرح زیر است:

اقتصاد مقاومتی را در یک نگاه کلی باید به دو بخش نظری و عملی تقسیم کرد:

در بخش نظری مفهوم اقتصاد مقاومتی ، تعریف آن ، نوع الگوی آن باید تبیین گردد و در بخش عملی باید مسیرهای عملیاتی کردن آنرا جستجو و عملی کرد.

اقتصاد مقاومتی چیزی از جنس انقلاب والگویی است برای نظام اسلامی ما و مستنبط از احکام متعالی اسلام و قرآن کریم.

مقام معظم رهبری این راهکاراساسی را برای اولویت اول نظام و جامعه ما در حال حاضر اعلام فرموده اند پس لازم است قبل ازهر چیز لایه های مختلف آن روشن گردد. دراقتصاد مقاومتی همه سطوح ولایه های جامعه مخاطب هستند وباید با تغییرات اساسی در نوع نگاه

وکارکرد خود بهره ،کارآیی خود را زیاد نموده و میزان آسیب پذیری خود را در مقابل قبض و بسط های اقتصادی زیاد کنند . در اقتصاد جهانی برخی از قدرتمندان چون بازیگر اصلی میدان هستند آن را ابزاری برای رسیدن به اهداف و مطامع خود کرده اند و در شرایط مختلف له یا

علیه کشوری استفاده می کنند.

جمهوری اسلامی ایران مقاومت در سیاست، فرهنگ، کار وتلاش، اقتصاد و ... را آزموده وتاکنون با همه هزینه ها و فشارهایی که وارد شده اما موفق و سربلند بیرون آمده است .

در شرایط فعلی برای اقتصاد مقاومتی باید دو برنامه کوتاه مدت وآنی وبلند مدت و طولانی طراحی کرد.

همچنان که روسای قوا در لبیک به ندای رهبری و با دستور قرار دادن برنامه هایی در صدد عملیاتی کردن آن هستند ، این همان برنامه کوتاه مدت و آنی است و برنامه بلند مدت آن باید در عرصه آموزش و پژوهش طراحی و جهت اجرا ابلاغ گردد.

در این مقوله هم تولید کنندگان جامعه وهم مصرف کنندگان رسالت و وظایف خاصی دارند .

تغییر الگوی مصرف نیز یکی دیگر از عناصر برجسته اقتصاد مقاومتی است و آمارهای نگران کننده مصرف باید اصلاح شود.

در تولید باید کیفیت اولویت باشد و در مصرف هم حمایت از تولید داخل. این شرایط اقتصاد مقاومتی باعث پویایی وشکوفائی اقتصاد ایران خواهد شد.

حاصل و نتیجه اقتصاد مقاومتی ماندگاری و استفاده صحیح از منابع و معادن داخلی می باشد. در چنین شرایطی حلقه های اقتصادی تولید و توزیع اساسا و غالبا در مرزهای حاکمیتی تعریف می گردد و فعالیت های فرا مرزی محور اقتصاد قرار نمی گیرد تا با تهدید و تحریم

دشمن دچار آسیب شود.

فریبرزاحمدی نژاد- رئیس دانشگاه پیام نور لنگرود

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان