از دست دادن با فرح تا شهادت +عکس

۱۳۹۲/۱۲/۲۸ ۰۸:۱۸ چاپ کد خبر: 4469

سعید یکی از نخبگان ورزش باستانی بود. پیش از انقلاب در سن هفت سالگی بازوبند پهلوانی گرفت و با عنوان پهلوان کوچولوی پایتخت، وارد گود روزخانه شد، در حالی که ورود بچه ها به گود عرف نبود.

به گزارش لنگرنیوز ، نام پهلوان «سعید» برای قدیمی ها، بزرگان ورزش و باستانی کاران، حکایت از نوجوان معصومی دارد که با سن کم اش، شهرت و آوازه بسیار داشت.

 

سعید یکی از سرامدان و نخبگان ورزش باستانی بود. پیش از انقلاب در سن هفت سالگی بازوبند پهلوانی گرفت و با عنوان پهلوان کوچولوی پایتخت، وارد گود روزخانه شد، در حالی که ورود بچه ها به گود عرف نبود. وقتی انقلاب شد تحت تأثیر کلام امام (ره) تصمیم گرفت به نشانه اعتراض به پهلوی تا مدت ها وارد گود نشود. عکس هایی را که با سردمداران آن زمان داشت، پاره کرد و نام خود را وارد لیست ورزشکاران معترض به پهلوی ها کرد.

 

در همان سن کم نه سالگی به زیارت امام (ره) رفت و این دیدار او را از این رو به آن رو کرد. بعد ها در سال ۶۲ با دستکاری شناسنامه اش در ۱۴ سالگی به جبهه رفت و در کنار دفاع از کشور درجبهه ورزش باستانی را ترویج کرد. چه بسیار افرادی که می گفتند مگر جبهه گود زورخانه است؟! اما او کاری کرد که این ورزش در پادگان دوکوهه نهادینه شود. صبح ها رزمندگان جمع می شدند و ورزشکاران و باستانی کار ها به حرکات نرمشی می پرداختند. روحیه رزمندگان با کارهای سعید بالا می رفت و نشاط به آن ها توانی دو چندان می بخشید.

 


پهلوان «سعید طوقانی» پهلوان کوچولوی پایتخت، در ۲۲ اسفند ۶۳ در شرق دجله به فیض شهادت نایل آمد. روحش شاد

 

 

 

 

 منبع : فرهنگ

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان