به گزارش لنگرخبر، آیت الله زین العابدین قربانی پیش از ظهر دیروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در بیت امام جمعه این شهر مشورت کردن را از صفات مومنان دانست و اظهار کرد: اسلام روی شورا تأکید دارد.

وی با بیان اینکه مومن باید کارهای اجتماعی خود را به مشورت بگذارد، افزود: از نتیجه این مشورت محصول به دست می آید و این امر از افتخارات مسلمانان است.

امام جمعه رشت سوره شورا در قرآن کریم را نشانه اهمیت به موضوع مشورت دانست و تصریح کرد: اگر مسلمانان بر اساس قانون شورا در قرآن رفتار و عمل کنند بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

وی حضور افراد مومن و دین باور در جلسات شورای آموزش و پرورش را امری ضروری خواند و گفت: کسانی که معیار آنها ایمان به آخرت، باور به انبیا و سرمایه های انسانی باشد، باید در شورای آموزش و پرورش قرار گیرند.

قربانی برطرف کردن مشکلات تعلیم و تربیت در مدارس آموزش و پرورش را مهم دانست و افزود: باید خود را شورایی کنیم و شوراها نیز عاشورایی و دین باور شوند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه شورایی پیشرفت کرده است، ادامه داد: انسان های بافضیلت در شوراهای آموزش و پرورش حضور دارند و باید از سرمایه های علمی در این نهاد بیشتر استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه معلم و استاد می توانند با رفتار، کردار، اخلاق و… دانش آموز را جذب کنند، یادآور شد: معلم و استاد باید رفتارشان به گونه ای باشد که دانش آموز جذب او شود در غیر این صورت با نمره ندادن و دانش آموز را از کلاس بیرون کردن، نمی توان جامعه را ساخت.

وی هدف انسان های دین باور را ساختن جامعه ای سالم با دانش آموزان متدین بیان کرد و گفت: آموزش قرآن و تربیت قرآنی و رفتاری در تربیت خوب دانش آموزان تاثیرگذار است.

کسانی که خود را لایق نمی دانند نباید وارد مجلس شوند

قربانی در ادامه به حضور داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۲ هزار نفر ثبت نام کردند و اکنون عده ای مصیبت خوانی می کنند که چرا افراد زیادی رد صلاحیت شده اند.

وی با اشاره به اینکه تمام کاندیداها نمی توانند قانونگذار باشند و مانند مدرس در مجلس کار کنند، تصریح کرد: کسانی که خود را لایق نمی دانند نباید وارد مجلس شوند.

امام جمعه رشت اضافه کرد: اگر کسی در بین کاندیداها می بیند بهتر از او وجود دارد که می تواند مسایل را درک کند باید او را به مجلس بفرستد.

وی با تأکید بر اینکه اگر مردم فرد غیرشایسته را انتخاب کنند خیانت به خدا و جمیع مومنان است، یادآور شد: مردم باید در انتخاب کاندیداها شایسته سالاری را معیار قرار دهند.

قربانی نقش آموزش و پرورش را بسیار حائز اهمیت خواند و متذکر شد: صدا و سیما گاهی بدآموزی و مطبوعات نیز چپ و راستی دارند و صراط مستقیم را رعایت نمی کنند بنابراین آموزش و پرورش برای جامعه امید آفرین است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش می تواند بچه ها را جذب کند، خاطرنشان کرد: هیچ رابطه ای مانند استاد ـ شاگردی نیست زیرا آنها الگوی شخصیت سازی دانش آموزان هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان جامعه ایران اسلامی را قرآنی و دینی دانست و متذکر شد: تعلیم و تربیت اسلامی می تواند انسان را متقی بسازد و باید از این فرصت برای ساختن جامعه استفاده شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان