به گزارش لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی  درباره وضعیت کنونی مسکن مهر،خاطرنشان کرد: تامین زمین و آماده سازی زیرساختها در مسکن مهر به عهده دولت است و این درحالی است که در این طرح تسهیلاتی را نیز بانک درنظر می گیرد.

 نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  نقدینگی بانک و آورده متقاضی اگر نتواند پروژه را تامین کند،پیمانکار نیز نمی تواند به تعهدات خود عمل کند،ادامه داد: کسری برای ساخت مسکن  از مصرف کننده  تامین می شود و به همین علت  هرچه از زمان پروژه  بگذرد،به ضرر مصرف کننده تمام می شود.



میزان هزینه های مسکن مهر برای متقاضی مشخص شود



لاهوتی افزود: باید واقعیت هزینه های مسکن مهر برای متقاضی بازگو شود،بنابراین باید قیمت تمام شده واحدهای مسکن ،میزان تسهیلات و وجهی که باید متقاضی مسکن مهر پرداخت کند؛بطور واضح مشخص شود.



 وی ادامه داد:زمانی که میزان هزینه ها برای متقاضیان مسکن مهر مشخص شود؛می توانیم با توجه به پرداختی متقاضیان برای ساخت مسکن زمان اتمام پروژه را اعلام کنیم.



 نماینده مردم لنگرود در مجلس،تصریح کرد:در زمینه پروژه مسکن مهر باید موقعیت مالی افراد در نظر گرفته شود،زیرا پارامترهای اقتصادی  باید بر طبق دهک اقتصادی در مسکن مهر لحاظ شود و بدیهی است که افرادی که در مسکن مهر ثبت نام کرده اند جز دهک های کم درآمد جامعه به شمار می آیند.



 عضوکمیسیون عمران مجلس،یادآورشد:عمده پروژه های مسکن مهر تمام شده است  و و باید برای باقیمانده های این طرح  هزینه های واقعی را به متقاضی مسکن اعلام کرد و در این راستا دولت نیز باید تمهیدات اجرایی مناسبی در نظر بگیرد.



 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی۸۰ هزار مسکن مهر متوقف شد و کلید 700 هزار واحد تحویل مردم می شود.



این در حالی است که  قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از خروج ۸۰ هزار واحد مسکن مهر به دلیل عدم دریافت تسهیلات بانکی خبرداد و گفت: قصد داریم با همکاری همه دستگاه ها تعداد واحدهای افتتاحی دولت یازدهم تا پایان سال جاری را به بیش از ۷۰۰ هزار واحد برسانیم.



 گفتنی است، رحال حاضر قرار است بانک مسکن سه میلیون از پنج میلیون تومان اضافه شده را برای واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد برای رونق پروژه پرداخت کرده و دو میلیون باقیمانده را همزمان با فروش اقساطی پرداخت کند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان