به گزارش لنگرخبر، سردار عبدالله پور با گرامیداشت یاد شهدا و فجرآفرینان اظهار کرد: شهدا عامل اقتدار نظام جمهوری اسلامی هستند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در اردیبهشت ماه سال آینده کنگره ملی 8 هزار شهید استان در راستای گسترش فرهنگ شهادت برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، فعالان فرهنگی و ... در برگزاری این کنگره همکاری دارند.

وی با بیان اینکه محل اجلاس هشت هزار شهید را مکان های مصلای امام خمینی رشت، سالن یادگار امام پیشنهاد شده است، عبدالله پور اظهار کرد: برای خبرنگارانی که کنگره را پوشش می دهند جایگاه ویژه با اینترنت پر سرعت در نظر گرفته شده است. با اشاره به انتشار 180 جلد کتاب در رابطه با شهدا خاطرنشان کرد: تصاویر 8 هزار شهید استان در سراسر استان نصب خواهد شد.

وی طراحی چهره شهید، دلنوشته های دانش آموزان به شهدا و... را از جمله برنامه های فرهنگی کنگره هشت هزار شهید گیلان در اردیبهشت سال 95 عنوان کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه همه اقشار در استان مخاطب کنگره 8 هزار شهید هستند، اظهار کرد: قبل از برگزاری اجلاس استانی در هر شهرستان برنامه های ویژه ای با محوریت کنگره برگزار خواهد شد.

عبدالله پور با اشاره به برگزاری 4 اجلاس قبل از برگزاری کنگره، افزود: چهار اجلاس با موضوعات نقش زن در دفاع مقدس، اجلاس نقش فرهنگیان و دانش آموزان در دفاع مقدس  و اجلاس نهایی در دهه دوم اردیبهشت با حضور شخصیت های کشوری و لشکری برگزار می شود.

وی با اشاره به نقش بی بدیل زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: بیش از 400 رزمنده زن در دوران دفاع مقدس سلاح در دست داشتند و اگر همراهی این شیرزنان با سایر دلیرمردان نبود، خیلی از اتفاقات دفاع مقدس سرنوشت دیگری ممکن بود پیدا کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به تشکیل شورای عالی سیاست گذاری کنگره با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار گیلان و دستگاههای مرتبط اظهار کرد:  برگزاری یادواره ۲۲۰۰شهید در ۱۹ بهمن، رو نمایی از تندیس کنگره 8 هزار شهید، دیدار با خانواده های شهدا، برگزاری یادواره شهدا در محلات، ارسال پیامک در دهه فجر و تقدیر از برنامه سازان دفاع مقدس از مهمترین برنامه های کنگره می باشد.

عبدالله پور با بیان اینکه اعضای کنگره با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد، تصریح کرد: انشاءالله تا رهنمودهای ایشان چراغ راه ما در برگزاری هر چه بهتر این کنگره باشد.

وی با اشاره به ساختار اصلی کنگره ملی 8 هزار شهید استان، خاطرنشان کرد: کمیته های یادمان پارک موزه، فرهنگی و هنری،  پشتیبانی، ارتباطات و روابط عمومی، برنامه و بودجه، امور شهرستانها، استقبال و تشریفات، ایمنی و فضاسازی شهر با مسولیت شهرداری رشت، اجلاس ایثارگران، بانوان، تالیفات، رزمایش ها و نمایشگاههای فرهنگی و نظامی، رزمایش عملیات کربلای پنج در نزدیکی اجلاس در چند شب و کمیته دانشجویان از ابعاد مختلف ساختار کمیته اصلی کنگره هشت هزار شهید است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به جمع آوری 70 درصد آثار شهدای گیلان یادآور شد: نصب 11 یادمان مادران شهید، و کارنامه عملیاتی رزمندگان شهید در دو جلد، فصل نامه ستارگان شهدا، چندین مستند در دفاع مقدس، نصب یادمان دفاع مقدس در معراج شهدا و ... بخشی از برنامه های کنگره ملی 8 هزار شهید استان است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان