کاهش 16 درجه ای دما در گیلان

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۱:۳۰ چاپ کد خبر: 45144
به گزارش لنگرخبر، بهمن کمانگر در جلسه مدیریت بحران گیلان با اشاره به ورود سامانه بارشی از طرف غرب کشور به استان اظهار کرد: فردا سامانه بارشی وارد گیلان می شود و کاهش قابل ملاحظه دما و بارش برف را در استان داریم.

وی به وجود سامانه کم فشار روی سطح زمین در گیلان اشاره کرد و افزود: از فردا بارش باران آغاز می شود و به مرور تبدیل به مخلوط باران و برف می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه سامانه بارشی از امشب در استان تقویت می شود، تصریح کرد: انتظار داریم بین 40 تا 50 سانتی متر در غرب گیلان بارندگی داشته باشیم.

کمانگر از ورود توده هوای سرد پر فشار از دریای مدیترانه به گیلان در روز سه شنبه هفته جاری خبر داد و بیان کرد: روزهای آینده کاهش محسوس دما در استان اتفاق می افتد و دمای هوا از طرف غرب گیلان به صفر می رسد.

وی به ورزش باد شدید از روز سه شنبه هفته جاری در گیلان اشاره کرد و گفت: پیش بینی بارش برف در استان را داریم ضمن اینکه بیشترین بارندگی ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه انتظار می رود موج ناپایدار را در تراز میانی جو داشته باشیم، خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه بیشترین کاهش دما را داریم و تمرکز آن در ساحل دریا و مرکز استان است.

کمانگر به خروج سامانه بارشی از روز پنجشنبه هفته جاری در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: پس از خروج سامانه مذکور وقوع یخبندان به ویژه در مناطق کوهستانی استان را داریم.

*احتمال 100 میلی متر بارندگی در گیلان

وی میزان بارندگی توده هوای سرد در گیلان را 75 تا 100 میلی متر خواند و اظهار کرد: اخطاریه هواشناسی با یکسری توصیه ها صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه توده هوای سرد ورودی به استان دارای رطوبت کافی است، تصریح کرد: انتظار کاهش دما بین هشت تا 16 درجه سانتی گراد را در استان داریم ضمن اینکه ماهیت بارندگی ها در مناطق کوهستانی برف است.

کمانگر تمرکز بارش برف را بیشتر در نواحی مرکزی و ارتفاعات گیلان عنوان کرد و افزود: سامانه هوای سرد مذکور مدت 36 ساعت در استان فعال است.

وی از احتمال آبگرفتگی برخی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در گیلان خبر داد و بیان کرد: با توجه به بارش باران، برف و مه آلود بودن هوا پیش بینی می شود کاهش دید افقی و لغزندگی جاده ها را داشته باشیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان