به گزارش لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی درباره  وضعیت صنعت شیلات در کشور گفت:صیدماهی در فصل های تخم ریزی ماهیان در دریا  ممنوع  است و این در حالی  است که صنعت شیلات باید به عنوان متولی صید با  نظارت جامع از صیدهای غیرقانونی جلوگیری کند.



صیادان دریا باید شناسنامه دار شوند
 



 نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صیادان دریا باید شناسنامه دار شوند،تاکیدکرد: سازمان شیلات موظف است به افرادی اجازه صید دهد که بر طبق قانون اجازه فعالیت در دریا را دارند؛نه اینکه هر فردی با هرتخصصی به صیادی مشغول باشد.



 وی ادامه داد: صنعت شیلات  باید رکن آموزش را وارد فعالیت صیادی کند؛زیرا صیادی زمانی می تواند مقرون به صرفه باشد که در دو عامل  پرورش ماهی در قفس های دریایی و صید تخصصی ماهی آموزش های لازم به صیادان داده شود.



نماینده مردم لنگرود در مجلس  با بیان اینکه  بیش از 10 سال است که صیادان گیلانی ومازندارنی 30 میلیارد تومان از دولت طلب دارند ،گفت:رییس جمهور در  سفر استانی خود قول داد که طب صیادان پرداخت شود؛اما این طلب هنوز بر جای خود باقی است.

حذف صیادی در فصل های غیرمجاز نیازمند بیمه صیادی کارآمد است



بائوج لاهوتی با بیان اینکه پروش ماهی در قفس،راهبردی  برای تولید مجاز ماهی است،افزود:حذف صیادی در فصل های  غیرمجاز در چرخه  شیلات نیازمند بیمه صیادی کارآمد است.



وی ادامه داد: صیدصنعتی باید جایگزین سید سنتی در صنعت شیلات شود،بنابراین باید بسترهای پروش ماهی،آموزش نیروی زبده در صیادی،تکنولوژی مدرن صیادی و امنیت اشتغال صیادی را با ایجاد بیمه صیادی برای صیاد تضمین کرد.



 عضوکمیسیون  عمران مجلس،یادآورشد: دولت باید با ارائه تسهیلات ویژه وکمک های بلاعوض،صیادان را  یاری دهد تا بتوانند در زمینه پروش ماهی در گام نخست آموزش ببیند و در مراحل  بعدی  با رویکرد علمی  وارد میدان عملیاتی شوند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان