به گزارش لنگرخبر، آیت الله سید احمد علم الهدی پیش از ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 16 بهمن ماه مشهد مقدس در حرم امام رضا(ع)، ضمن تبریک سی و هفتمین فجر انقلاب اسلامی، گفت: وابستگی شما به این انقلاب و دلدادگی شما به این انقلاب پیروزمند اسلامی ان شاءالله در راهپیمایی عظیم روز بیست و دوم بهمن نمایش داده خواهد شد مخصوصاً عزت و عظمت این انقلاب بعد از 37 سال، به رخ دشمنان ما در روی کره زمین با حضور ارزشمند شما برادران و خواهران در عرصه روز 22 بهمن به رخ آنان کشیده خواهد شد.

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن دشمن را عقب می نشاند

مقام معظم رهبری فرمودند «هر وقت 22 بهمن آمد و مردم، مردانه، حکیمانه، باکمال قدرت و اراده در راهپیمایی روز 22 بهمن شرکت کردند، این هیجان و این حرکت مردمی در حقیقت دشمنان ما را به عقب نشینی وادار کرد و باعث شد که دشمنان ما عقب نشینی کنند از موقعیتی که آنان در برابر این نظام گرفته اند؛ از این سال تا آن سال، دشمن انواع توطئه ها را می چیند اما 22 بهمن که می آید، با این حضور در عرصه مردم، دشمن از همه حرکت ها عقب نشینی خواهد کرد». «تکبیر»

شناخت ماهیت این انقلاب برای ما از دیدگاه امام، یک چهره دارد و از دیدگاه دشمن، یک چهره دیگر یعنی عظمت این انقلاب صرف نظر از این که بر اساس عشق، ارادت و وابستگی ما به امام بزرگوار، یک مبنای دقیق معنوی، اعتقادی و دینی دارد، از دیدگاه دشمن هم بر مبنای دشمنی و عداوتش، انقلاب، یک جریان باعظمت جلوه کرده است.

انقلاب اسلامی، آغاز جنگ پنهان تمدن غرب با اسلام

هانتینگتون، مشاور فکری و فرهنگی کاخ سفید در نظریات خودش درباره واقعیات انقلاب می گوید: «پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 در ایران می تواند به عنوان نقطه آغاز جنگ پنهان تمدن های غرب و اسلامی در نظر گرفته شود»؛ یعنی با این چشم به انقلاب ما نگاه می کنند، یعنی انقلابی که شکننده همه کیان باعظمت استکبار است، می گوید نقطه آغاز یک جنگ پنهان بین تمام پهنه غرب و اسلام.

فوکویاما، متفکر دیگر کاخ سفید در کلمات خودش می گوید «انقلاب ایران، 100 سال آینده جهان و غرب را نشان داده است»، یعنی نشان داده که تا 100 سال در نتیجه انقلاب، غرب در چالش است، سیادت غرب در حال سقوط است و بعد می گوید «انقلاب ایران، روح یک جهان بی روح است»، یعنی آنچه جهان در عمقش وجود دارد، این واقعیتی است که در انقلاب اسلامی ایران نمایش داده شده.

احساس خطر غرب از انقلاب اسلامی

این حرف ها از یک نظر تمجید انقلاب ماست اما آنان با قصد تمجید این حرف ها را نزدند، این حرف ها را گفته اند که اعلام خطر کنند و اربابان کاخ سفید اعلام خطر کنند، تاکتیک و راهبرد برای آنان نشان دهند که باید با همه قدرت با این انقلاب بجنگند لذا ما 37 سال  یک پهنه عمر این انقلاب را وقتی ارزیابی می کنیم، می بینیم همه جا مردم ما در عرصه دفاع در برابر تهاجمات متنوع استکبار و دشمن نسبت به این انقلاب بوده اند و مردم ما هم مرد و مردانه ایستاده اند، 37 سال عمر انقلاب، 37 سال مقاومت جانانه پهلوانانه مردمی ما در برابر تهاجماتی که دشمن به این انقلاب داشته است، بوده.

پیروزی اصلی انقلاب، 37 سال مقاومت مردم پای انقلاب است

به انواع مختلف، با تحمیل جنگ، با حرکت نظامی، با توطئه ها، با فتنه ها، با اجرای انواع و اقسام نیرنگ ها و حیله های شیطانی و محاصره نظامی از چند کشور نسبت به این انقلاب، انواع و اقسام ضربه ها را دشمن در این 37 سال زده و آنی که برای ما بعد از 37 سال امروز به عنوان یک نقطه درخشش وجود دارد، پیروزی اصل انقلاب نیست، 37 سال مقاومت جانانه مردم در پای این انقلاب است. «تکبیر»

با مقابله، با برخورد، با درگیری نتوانسته به ما ضرر بزند، حالا آمده در ما نفوذ کند، از درون انقلاب را به پایین بکشاند، اینجا یک نکته قابل تأمل است و آن این که چه شد که دشمن مستکبر ما درصدد نفوذ برآمد و در طول این مدت در مقام نفوذ نبود، امروز در مقام نفوذ برآمده است، این برای ما سؤال است.

نقطه نفوذ تفکر سکولار به انقلاب مشروطه، حذف اسلام بود

ما چه چیزی به دشمن نشان دادیم، چه موضعی در برابر دشمن گرفتیم، چه رنگی مردم و جامعه ما پیدا کردند که دشمن الآن درصدد نفوذ برآمده است، دشمن در این مسئله یک تجربه ای دارد از انقلاب مشروطیت؛ وقتی که دشمن و استعمار بریتانیا توانست انقلاب مشروطیت را منحرف کند و انقلاب مشروطیتی که بر اساس دین، بر اساس اعتقاد مردم، بر اساس وابستگی مردم به مرجعیت و روحانیت شروع شده بود و به پیروزی رسیده بود، این نظام انقلابی مشروطه را به صورت یک نظام سکولار دربیاورد، نقطه نفوذ دشمن و آنی که جاده را برای نفوذ دشمن باز کرد که اسلام را از مشروطیتی بیرون بکشد و مشروطه بشود یک نظام سکولار، آن یک مسئله بود.

تضعیف فقهای مجلس، نقطه آغاز نفوذ در انقلاب مشروطه

در ابتدا در قانون اساسی مشروطیت در مسئله تشکیل مجلس شورای ملی در نظر گرفتند چهار مجتهد تراز اول در مجلس حضورداشته باشند، تمام قوانین، مقررات، تصمیم گیری ها به تصویب این چهار مجتهد برسد و این ها بتوانند هر چیزی را خواستند، وتو کنند، این در قانون اساسی مشروطیت آمد و باعث تضمین اسلامیت نظام مشروطیت شد و باعث شد مشروطه از اسلام فاصله نگیرد.

کسانی که سنگ زیرین آسیاب انقلاب بودند، با توهین به شورای نگهبان جاده صاف کن نفوذ دشمن شده اند

اولین کاری که شد، این چهار مجتهد تراز اول را کنار زدند، اول در مجلس تضعیفشان کردند، موردحمله قرار دادند، مورد هجمه قرار دادند و درنهایت این چهار مجتهد را کنار زدند، وقتی این چهار مجتهد تراز اول را کنار زدند، انگلیس ها نفوذ کردند، انقلاب مشروطه را منحرف کردند، اسلام را از مشروطه گرفتند و دشمن حالا دارد می بیند بعد از 37 سال، جایگزین آن چهار مجتهد تراز اول در انقلاب اسلامی ما، فقهای شورای نگهبان هستند که اسلامیت نظام را تضمین می کنند و می بینند الآن حمله به فقهای شورای نگهبان شروع شد، یعنی همان جاده ای که برای نفوذ دشمن در انقلاب مشروطیت باز شد، همان جاده با تضعیف فقهای شورای نگهبان بازشده آن هم به وسیله کی؟ به وسیله مسؤولین خود نظام، به وسیله دست اندرکاران سیاست خود نظام.

عواملی که روز اول مقابل آمریکا و استکبار جهانی سنگ زیرین آسیاب این انقلاب بودند، این ها دهان باز کردند و حمله به فقهای شورای نگهبان می کنند، می بینند راه باز شد، جاده آماده شد، امام بزرگوار از روز اول این را به عنوان یک خطر اعلام کردند، امام فرمودند «اهانت به فقهای شورای نگهبان برای اسلام و انقلاب خطر است». «تکبیر»

فقهای شورای نگهبان از امام و رهبری حکم مستقیم دارند

مبنای فرمایش امام که گفتند خطر است، تجربه انقلاب مشروطیت بود که چهار مجتهد تراز اول که کنار زده شد، خطر پیش آمد؛ امام فرمودند اهانت این ها خطر است، یعنی همان خطر این انقلاب را تهدید می کند، یعنی به فقهای شورای نگهبان بگویند شما صلاحیت خودتان را از کجا آورده اید؟ فقهای شورای نگهبان صلاحیتشان را از کجا آوردند؟ حداقل دو نفر از فقهای فعلی شورای نگهبان، آیت الله جنتی و آیت الله یزدی، حکم از شخص امام داشتند، بقیه حکم از مقام معظم رهبری دارند.

توهین به فقهای شورای نگهبان، توهین مستقیم به فرمان امام است

یعنی صلاحیتی که از مبدأ ولایت به دست آمده و از امام به دست آمده، این صلاحیت را باید زیر سؤال برد؟ یعنی شما امام را قبول دارید؟ دم از امام می زنید و این گونه اهانت به شخص امام و حکم امام می کنید که به فقیه شورای نگهبان می گویید صلاحیت از کجا آورده اید. حداقل این دو نفر، چون آیت الله مؤمن هم بوده اند، این ها حکم از خود امام داشته اند، این دیگر قابل خدشه نیست.

امام نسبت به تضعیف شورای نگهبان هشدار داده بودند

نعوذبالله امام که به این ها حکم داد و به عنوان فقیه شورای نگهبان شناخت، نعوذبالله امام اهل دادوستد بود، حکم داده که یک روزی این ها به بعضی کسان امام برسند، به این مناسبت امام حکم دادند؟ یعنی توهین در این حد؟ اهانت در این درجه؟ دشمن دارد می بیند عجب جاده ای باز شد، همان سدی که می خواست بشکند و واردشده و نفوذ کند، این سد شکسته شد و آن هم به دست وابستگان به سیاست و نظام همین انقلاب؛ راه برای دشمن بازشده که نفوذ کند.

امام بزرگوار در وصیت نامه خودشان این نکته را فرمودند و این عبارت را دارند، در وصیت نامه شان فرمودند: «از شورای نگهبان می خواهم و توصیه می کنم چه در نسل حاضر و چه در نسل های آینده که باکمال دقت و مراقبت، وظایف اسلامی و ملی خود را ایفا کنند و تحت تأثیر هیچ قدرتی واقع نشوند». «تکبیر»

لبخند برخی مسؤولان دشمن را به طمع انداخته

نکته دومی که دشمن را به طمع نفوذ انداخته است، این لبخندهایی است که می بیند به آمریکا و اروپا زده می شود، این که می بیند یک عده از مسؤولین صورتشان را به طرف غرب برگرداندند، یک حالت وابستگی به غرب در رگه های مختلف جریانات نظام به وجود آمده است، این دشمن را به طمع نفوذ می اندازد و می بیند یک عده دلداده شده اند، این واقعاً برای ما سنگین است که یک آقای وزیر بگوید «ما نه تنها باید کالا از غرب وارد کنیم، مدیریت را هم باید از غرب وارد کنیم». «هیهات مناالذله»

لذا مقام معظم رهبری فرموده اند «شما اگر افراد را نمی شناسید، به فهرست ها که مورداطمینان شماست رأی دهید» اما در کنارش فرمودند «فهرست کسانی که به آمریکا دل بسته اند، این فهرست ها مورداطمینان نیست، به این فهرست ها رأی ندهید»؛ این نکته ای که مقام معظم رهبری فرموده اند، این برای پیشگیری از نفوذ دشمن است.

دشمن وقتی می بیند یک عده جریان های سیاسی امروز دل بسته به او شده اند و این ها امروز و فرداست که مجلس را فتح کنند، در مجلس شورای اسلامی نفوذ کنند، بهترین راه نفوذ دشمن همین جریان ها هستند لذا مقام معظم رهبری می گویند به جریان هایی که دل به آمریکا بسته اند، اعتماد نکنید و این اعلام از طرف مقام ولایت است.

باید دل بستگان به آمریکا را به جامعه معرفی کنیم

شما برادران و خواهران غیرازاین که خودتان عمل می کنید، وظیفه روشنگری دارید، وظیفه بصیرت افزایی در مردم و در دیگران دارید، فقط این نیست که اگر خودش عمل کرد، قانع باشد و بگوید که خودم عمل کردم، باید نسبت به دیگران روشنگری و بصیرت افزایی داشته باشد و جریان هایی که دل بسته آمریکا هستند، شناسایی کرده و به دیگران بشناساند.

ان شاءالله امیدواریم امسال حماسه 22 بهمن ما به حماسه انتخابات ما اتصال پیدا کند، از این مرحله هم، یعنی مرحله نفوذ هم دشمنان ما را ناامید کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان