بر اساس سخنان عالیترین مقام سیاسی رژیم صهیونیستی، توافقات اخیر ایران 1+5 در موضوع هسته ای امیدواری هایی را برای این رژیم به دنبال داشته است.

به گزارش ۸دی نیوز، عصبانیت اسرائیل از توافق هسته ای ایران و ۱+۵»؛ این جمله اصلی ترین استدلال مسئولان پرونده هسته ای، وزیر امور خارجه و رئیس جمهور برای اثبات موفقیت آمیز بودن توافق ژنو و گفتگوهای هسته ای ایران و ۱+۵ در نزدیک به شش ماه گذشته بوده است. اما ظاهرا شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی و عالی ترین مقام سیاسی این رژیم جعلی، نظر متفاوتی داشته و چندان هم از این توافق ناراضی نیست.

 

به گزارش رجانیوز،”شیمون پرز”، رئیس رژیم صهیونیستی که در جریان سفری سه روزه به اتریش با روزنامه اتریشی “استاندارد” گفتگو کرده، به موضوع مذاکرات هسته ای ایران و غرب در وین اشاره کرده و گفته است: “رئیس جمهوری جدید ایران کمی امیدواری به ما داده است اما رهبری جمهوری اسلامی بار دیگر همه این امیدها را ویران کرده است”.

 

وی در پاسخ به این پرسش که برای رژیم صهیونیستی کدام گزینه بهتر است، اینکه بشار اسد در سوریه باقی بماند یا سقوط کند گفت: “بهترین گزینه برای اسرائیل این است که در این باره هیچ حرفی نزند”.

 

پرز درباره تصمیمات اتحادیه اروپا برای صدور قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی گفت: ”دلیل این تصمیم اتحادیه اروپا این نیست که می خواهند اسرائیل را مجازات کنند، بلکه آنها می خواهند واقعاً از صلح حمایت کنند و ما می توانیم این مسئله را درک کنیم”.

 

وی در بخش دیگری از این گفت وگو به طرح دو دولت که دولت اوباما به شدت به دنبال آن است اشاره کرده و گفته است: “من با در پیش گرفتن اقدامات تنبیهی برای حمایت از صلح مخالفم. اما ما نباید فراموش کنیم که اروپا یک پیشنهاد جذاب را ارائه داده است مبنی بر اینکه اگر اسرائیل و فلسطین با هم پیمان صلح ببندند ما برای آنها یک جایگاه ویژه را در اتحادیه اروپا در نظر می گیریم و از نظر اقتصادی از آنها حمایت می کنیم. این یک پیشنهاد بسیار جذاب و فوق العاده است”.

 

رئیس رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از این گفت وگو در پاسخ به این پرسش که اگر مذاکرات سازش بین فلسطین و اسرائیل با شکست مواجه شود بعد از آن چه اتفاقی می افتد، گفت: “بعد از آن شرایط پیچیده و خطرناک می شود. اما همان گونه که زندگی متوقف نمی شود ما این مذاکرات را هم نمی توانیم متوقف کنیم. من بر این عقیده نیستم که برای فلسطینیان یا ما جایگزین واقعی دیگری (غیر از مذاکره) وجود داشته باشد. بعد از شصت و شش سال و هفت ماه جنگ این جنگ ها چه نتیجه ای برای ما داشته است؟”.

 

وی البته پشت پرده تولید و تکثیر مدل تکفیری ها در منطقه یعنی از مرکزیت خارج شدن اسرائیل را نیز افشا کرده و افزوده است: “بزرگ ترین دشمن فلسطینیان و عرب ها امروز تروریسم است. آنها در اعماق قلب خود می دانند که این اسرائیل نیست که همه مسائل را برای آنها ایجاد کرده است بلکه سازمان های تروریستی هستند که چنین شرایطی را ایجاد کرده اند. در جنگ دو جبهه وجود دارد اما در تروریسم صد جبهه”.

 

بر اساس سخنان عالیترین مقام سیاسی رژیم صهیونیستی، توافقات اخیر ایران ۱+۵ در موضوع هسته ای امیدواری هایی را برای این رژیم به دنبال داشته است. به نظر می رسد بر این مبنا لازم است با بررسی دقیق توافقات اخیر مشخص شود کدام بخش از این توافقات این امید را در دل رژیم صهیونیستی زنده کرده است.

 

گفتنی است در ماه های گذشته مسئولان پرونده هسته ای بارها با ایراد اتهام هم سویی منتقدان داخلی توافقنامه ژنو با مواضع سران رژیم صهیونیستی در قبال این توافقنامه، به این بهانه تلاش وِیژه ای را برای تخطئه منتقدان داخلی خود در پیش گرفتند، با این حال ظاهرا واقعیت ماجرا کاملا متفاوت بوده و اتفاقا رویکرد سیاست خارجی دولت، امیداوری را در دل رژیم صهیونیستی زنده کرده است.

 

هر چند به نظر می رسد در برخی موارد، بزرگنمایی اسرائیل به عنوان دشمن اصلی با هدف غفلت از دشمن اصلی انقلاب اسلامی و مردم ایران، یعنی امریکا که امام خمینی (ره) از آن به عنوان شیطان بزرگ یاد کردند، صورت گرفته است. چراکه تقابل با اسرائیل در سال های گذشته، به سادگی و بدون دخالت مستقیم ایران، از سوی همپیمانان منطقه ای ایران صورت گرفته و اساسا این رژیم خطری جدی برای ایران اسلامی محسوب نمی شود./ رجا

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان