به گزارش لنگرخبر، حسین شریعتمداری یکشنبه شب در جشن دهه فجر که به همت مجمع اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، گفت: آمریکا دیگر به اندازه گذشته، در پی براندازی نظام نیست بلکه می خواهد با حفظ ظاهر جمهوری اسلامی، درونش را تغییر دهد.

وی با اشاره به طرح پلکانی آمریکا ابراز کرد: دولت آمریکا می خواهد نخست در رفتار و سپس در ساختار ایران تغییر ایجاد کند، به همین دلیل مقام معظم رهبری تاکید داشتند که تغییر رفتار همان تغییر ساختار است.

مدیر مسئول موسسه کیهان افزود: مشکلی که غرب برای ایجاد تغییر در حکومت ایران با آن مواجه است، شناخته شده بودن خط امام میان مردم و فریب نخوردن متولی این حکومت است.

وی بیان کرد: خط امام و اهداف ایشان کاملا روشن و مشخص است بنابراین اگر دیدید کسی در داخل کشور از تعابیری استفاده کرد که با تعابیر امام متفاوت بودند در ارتباط با او احتیاط کنید.

شریعتمداری با بیان اینکه استکبارستیزی ذات اسلام است، گفت: امروز در داخل کشور با جریان خاصی روبه رو هستیم که نمی داند اگر ما در برابر دشمن یک گام کوتاه بیاییم او ۱۰ قدم جلوتر می آید چون می خواهد ایران را به کشوری ضعیف، فقیر، عقب افتاده و توسری خور تبدیل کند.

مدیرمسئول موسسه کیهان ادامه داد: این جریان ثابت کرده که استکبارستیز نیست و برای حفظ قدرت خود حاضر است اصول را زیر پا بگذارد که البته آمریکا هم از آن صرفاً استفاده ابزاری می کند و پس از اتمام تاریخ مصرفش رهایش می کند.

وی با بیان اینکه این جریان با نادیده گرفتن توان داخلی، به حریف دل می بندد، گفت: اگر این جریان در کانون های تصمیم ساز مملکت قرار بگیرد به دشمن باج می دهد و با تحقیر خودی ها، مهربانانه با دشمن برخورد می کند.

شریعتمداری ادامه داد: کسانی که می گویند باید مدیر از خارج وارد کنیم، توان ما در حد ساخت آبگوشت است و آمریکا با یک بمب می تواند تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد، اگر در کانون های تصمیم ساز کشور قرار گیرند به مملکت چوب حراج می زنند بنابراین ما چگونه آن ها را به مجلس بفرستیم؟

مدیر مسئول موسسه کیهان اضافه کرد: این جریان برای ورود به مجلس از چند ابزار تبلیغاتی استفاده می کند که یکی از آن ها خوب نشان دادن سابقه ایشان است که البته این یکی ممکن نیست چون هنوز تاریخ زیادی از آن نگذشته است.

شریعتمداری افزود: یکی دیگر از ترفندهای آن ها حمله به دروازه و دروازه بان است به همین دلیل با نادیده گرفتن سخنان امام، به تخریب شورای نگهبان روی آورده اند.

مدیر مسئول موسسه کیهان تاکید کرد: امام خمینی (ره) فقط در موارد کمی با صراحت و نهیب شدید سخن می گفتند که یکی از آن ها مسئله احترام به شورای نگهبان بود به همین دلیل ما جمله «صلاحیت خودتان را چه کسی تایید کرده» را حمله به اصول می دانیم.

وی ارائه دستاورهای بادکنکی را دیگر ابزار این جریان برای ورود به مجلس دانست و گفت: این ها با ارائه دستاورهای بادکنکی که شیرینی آدامسی دارد در پی محبوب کردن خود نزد مردم هستند. به عنوان مثال می گویند ما سایه شوم جنگ را از سر ملت برداشتیم یا می گویند ما به همه وعده هایمان عمل کردیم در حالی که اوضاع در واقعیت به گونه دیگری است.

مدیر مسئول موسسه کیهان افزود: این جریان، با تعریف و تمجید فراوان برخی از کارهایش همچون برجام را به عنوان دستاورد معرفی می کند در حالی این دستاوردها همگی پوچ و توخالی هستند.

وی تاکید کرد: این ها برجام را فتح الفتوح، معجزه و بی نظیر در تاریخ توصیف می کنند و با این کار در تلاش هستند این تلقی را در مردم ایجاد کنند که باز هم به آن ها رأی بدهند.

مدیر مسئول موسسه کیهان با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور گفت: وقتی ایشان در این نامه می فرمایند برجام هزینه سنگینی داشت یعنی فتح الفتوحی رخ نداده است.

وی افزود: البته ما نمی گوییم که برجام هیچ دستاوردی نداشت اما سخن ما اینجاست که دستاورهای آن به اندازه ادعاها و بزرگ نمایی های دولت نبود.

شریعتمداری با انتقاد از افراطی خواندن نیرو های انقلابی گفت: حزب اللهی ها همیشه در بزنگاه ها و روزهای حادثه حضور دارند و شما مدیون آنان هستید پس چرا برچسب تندرو و افراطی به آن ها می زنید.

وی حزب اللهی ها را توده عمومی مردم دانست و گفت: تعداد ما زیاد است اما نباید این زیاد بودن را فقط در راهپیمایی ها و انتخابات ها نشان دهیم بلکه باید همیشه به روشنگری درباره انقلاب و اسلام بپردازیم تا مشخص شود که انقلابیون ایران افراد معدودی که در مسجد گوشه نشین می شوند، نیستند.

مدیر مسئول موسسه کیهان ضمن بیان اینکه نباید به زاویه داران با نظام رأی دهیم، گفت: چنین افرادی قطعا دلسوز نظام جمهوری اسلامی نخواهند بود اما در مجموع احساس می کنیم که مجلس آینده مجلس مطلوبی خواهد بود.

وی با اشاره به استفاده دولت از ترفند مارپیچ سکوت ابراز کرد: دولت با این ترفند در پی ساکت کردن مخالفان خود است تا با راحتی و بدون دغدغه بابت اعتراض های گوناگون به کار خود بپردازد.

شریعتمداری اصول گرایی معتدلانه را بی ارزش توصیف کرد و گفت: راه و روش اصولگرایان روشن است و مواضع آن ها در برابر ستمگران برای همگان آشکار شده بنا بر این ایجاد گروه هایی به عناوین اصولگرایی معتدلانه بی معناست.

وی مسئله شکست لیست اصولگرایان را شایعه عنوان کرد و گفت: اینکه این روزها در فضای مجازی خبر از به توافق نرسیدن اصولگرایان بر سر لیست می دهند شایعه است و تا این زمان هنوز این اتفاق رخ نداده است.

مدیر مسئول موسسه کیهان قرارداد خرید هواپیما از فرانسه را مورد توجه قرار داد و گفت: طبق متن برجام تحریم های هواپیمایی برداشته شده اند و شرکت ایرباس موظف است هواپیماهای درخواستی ایران را تحویل دهد اما می گویند تا آمریکا اجازه ندهد، چنین کاری نخواهند کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان