به گزارش لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی درباره لزوم معاینه فنی به شیوه صحیح و قانونی، گفت: تصمیم اشتباهی که منجر به افزایش سن معاینه فنی به 5 سال برای خودروهای نو شد تبعات منفی بسیاری را  داشت که آلودگی هوا یکی از آنها بود اما خوشبختانه در لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا  نمایندگان با کاهش سن معاینه فنی به دو سال در کمیسیون های تخصصی موافقت کردند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گذشته به دلیل تعداد کم مراکز معاینه فنی، برخی مواقع برگه های فنی بدون معاینه صادر می شد اما با افزایش تعداد مراکز دقت در صدور برگه های فنی افزایش خواهد یافت.



وی با بیان اینکه پلیس باید بر اقدامات مراکز معاینه فنی نظارت دقیقی داشته باشد، گفت: معاینه فنی برای سلامت راننده و رفع آلودگی هوا ضروری است لذا از صدور برگه های فنی به شکل صوری باید جلوگیری شود متاسفانه کمبود تعداد مراکز و ابزار مورد نیاز منجر به اغماض در این زمینه شده است.



لاهوتی تاکید کرد: به طور قطع با نظارت پلیس و بررسی تجهیزات مراکز معاینه فنی از بروز تخلفات در صدور برگه معاینه فنی جلوگیری می شود.



نائب رئیس فراکسیون محیطزیست و توسعه پایدار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  نگاه درآمدزایی به افزایش مراکز معاینه فنی، برای حمایت بخش خصوصی لازم است، گفت: نگاه درآمدزایی، نگاه بدی نیست اما نباید دلیلی برای انجام اقدامات نادرست و نیمه تمام باشد.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در یکی از مواد لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا که به صورت اصل 85 در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، بر کاهش سن معاینه فنی به دو سال تاکید شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان