به گزارش لنگرخبر، عیسی مهدوی، فرماندار شهرستان رشت چندی پیش و به فاصله اندک مانده به برگزاری جلسه طرح سوال از شهردار، در گفتگو با یکی از پایگاه های خبری استان گیلان، با بیان اینکه عملکرد شهردار رشت را فوق العاده مثبت ارزیابی می کند، خواستار تعامل شورا با شهردار شد.

هر چند این نخستین باری نیست که فرماندار رشت نسبت به عملکرد شهرداران وقت اظهارنظر می کند، اما نمی توان از مهدوی نسبت به این موضوع خرده گرفت چرا که وی نیز به عنوان یک شهروند می تواند در خصوص عملکرد شهردار نظر خود را اعلام کند و عموما اظهارنظر در خصوص عملکرد شهردار حق هر فردی است اما آن چه که سبب می شود تا اظهارات مهدوی رنگ و بوی دخالت در امور شورا را به خود گیرد اینست که فرماندار رشت نه فقط در جایگاه یک شهروند بلکه با شخصیت حقوقی فرماندار هم به دفاع از عملکرد شهردار می پردازد، آن هم زمانی که شورا تصمیم به طرح سوال از شهردار گرفته است.

بی شک عملکرد ثابت قدم موافقان و مخالفانی دارد و نه موافقان تمامی فعالیت های ثابت قدم را مثبت می دانند و نه مخالفان تمامی کارهای انجام شده را به هیچ می پندارند. شاید در این بین گاهاً دو گروه موافق و مخالف به زورآزمایی با یکدیگر بپردازند که البته در طی دوران تصدی ثابت قدم بر شهرداری رشت این موضوع به کرات تکرار شده است. شاهد این ادعا در مسایلی هم چون طرح ترافیک، پیاده راه سازی، قطع درختان و .... می باشد. 

متاسفانه این روزها نقش فرماندار به یک هوادار همیشگی از سوی موافقان عملکرد شهردار تنزل پیدا کرده است و گویا رسانه های حامی ثابت قدم می دانند که هر زمان که بخواهند می توانند از مهدوی مصاحبه ای در جهت حمایت از شهردار بگیرند یا نقل قولی از او در جانبداری از فعالیت های شهردار وقت منتشر کنند!

شاید به همین دلیل است که اکثریت اعضای شورا برخلاف گذشته اهمیت چندانی برای اظهارات فرماندار قائل نمی شوند و اگر پیش از این، اظهارات فرماندار را به خصوص پس از استیضاح خلیلی و انتخاب کاظمی به عنوان شهردار، دخالت مستقیم در امور شورا به حساب می آوردند و نسبت به آن واکنش نشان می دادند، حالا گویا تنها به تبسمی در این خصوص قناعت کنند. 

در هر حال ثابت قدم باید بداند نه حمایت های استاندار (که البته یقیناً استاندار حامی مدیریت پایدار است نه شخص شهردار!) نه فرماندار و نه برخی نمایندگان، نمی تواند مانع از استیضاح او شود (که اگر چنین بود خلیلی همچنان شهردار رشت بود) بلکه تنها رضایت اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم ضامن افزایش طول عمر مدیریتی شهردار است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان