به گزارش لنگرخبر،سید نظام الدین موسوی در همایش سیاسی فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر که به میزبانی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه برگزار شد، با اشاره به موضوع برجام اظهار داشت: در موضوع برجام اگر ایستادگی رهبر معظم انقلاب، مجلس و مردم نبود، برخی به دنبال این بودند که دستاوردهای کشور را بفروشند، در این قضیه، برای چیزی که دادیم و گرفتیم هزینه زیادی شد اما نباید فراموش کرد که برجام بسته به وعده اوباماست.

موسوی گفت: رئیس جمهور بعدی آمریکا هرکس که باشد بدون هیچ مشکل حقوقی می تواند برجام را لغو کند لذا ما در این مذاکرات به یک وعده دل خوش کردیم هرچند کمیسیون برجام مجلس هشدار داده بود اما اجازه ندادند این کمیسیون صحبت کند.

وی بیان کرد: ساختار حقوقی تحریم آمریکا پابرجاست، تنها اتفاقی که افتاده این است که اوباما با اختیارات خودش تحریم ها را به تعویق انداخته است، این در حالی است که در داخل کشور ما، برجام را فتح الفتوح می دانند و برخی به دنبال این هستند که مجلسی شکل بگیرد که در آن کمیسیون برجام نباشد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس خاطرنشان کرد: به بهانه حل مشکلات معیشت مردم، برجام را دنبال کردند اما اکنون کدام مشکل معیشتی مردم حل شده؟ اگر برجام این قدر اثرگذار بود باید مشکلات اقتصادی مردم حل می شد که این اتفاق نیفتاده است.

موسوی اضافه کرد: تفکری که باید در مجلس شکل بگیرد این است که معتقد به اقتصاد مقاومتی باشد اما اکنون همه چیز را به برجام گره زدیم، قبل از اجرای برجام قیمت نفت 100 دلار بود اکنون به 25 دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه آزاد شدن پول های بلوکه شده در مقابل آزادی زندانیان بوده است، اظهار داشت: در زمینهٔ مشکلات معیشتی، مردم در انتظار این هستند که اتفاق مثبتی بیفتد اما اگر در مجلس آینده بخواهد همین تفکر باشد مشکلات زیادی خواهیم داشت و این از تفکرات پروژه نفوذ است.

جغرافیای سیاسی خاورمیانه به نفع انقلاب تغییر کرده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز پیروی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران پیام عزت، اقتدار و معنویت را به همراه داشت، گفت: انقلاب اسلامی ایران کار بزرگی بود در حالی که دنیا به 2 قطب مارکسیست و کمونیست تقسیم شده بود و در دنیا هیچ اراده ای به غیر از این دو قطب وجود نداشت، انقلاب اسلامی در چنین فضایی با شعار نه شرقی و نه غربی شکل گرفت و حرکتی بسیار دقیق و منسجم در دنیا به وجود آورد و اندیشمندان غربی این انقلاب را خارج از انقلاب های کلاسیک دنیا به تصویر کشیدند.

موسوی خاطرنشان کرد: در اوج جنگ سرد، تنها نقطه اشتراک 2 بلوک شرق و غرب مقابله با انقلاب ایران بود لذا در این مسیر فضای تنش و ترور برای توقف انقلاب ایجاد کردند اما به دلیل جوشش درونی و مردمی بودن، استقلال انقلاب و عزت نفس انقلاب در این مسیر موفق نشدند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس بابیان اینکه امروز پس از 37 سال، انقلاب اسلامی ایران پیام آفرین است و هراس آمریکا و غرب نیز از همین موضوع سرچشمه می گیرد، افزود: غرب، بلوک شرق را با آن همه عظمت سیاسی و نظامی به زانو درآوردند و تحقیر کردند اما در مقابل انقلاب اسلامی ناموفق بودند.

وی بیان کرد: در گذشته ایران ابزار فشار غرب برای حمایت از اسرائیل در مقابل کشورهای عربی بود و فقط با پادویی آمریکا در منطقه تأثیرگذار بود اما امروز ایران اسلامی جغرافیای سیاسی منطقه را تغییر داده و ماهیت تعلق و ارتباط عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین با ایران متفاوت شده است و این پیوندها به خاطر نفوذ معنوی ایران بوده است.

موسوی با بیان اینکه قلب تپنده جهان اسلامی در خاورمیانه است، بیان داشت: جغرافیای سیاسی خاورمیانه به نفع انقلاب و اسلامی که امام و مقام معظم رهبری پرچم دار آن است تغییر کرده است.

پروژه تحریم انتخابات شکست خورده است

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به انتخابات 7 اسفند گفت:  انتخابات همیشه در کشور ما حواشی و حساسیت داشته است و در دو دهه قبل یکی از حواشی این بوده که غربی ها تلاش کردند انتخابات را در ایران تحریم کنند و مشروعیت مردمی نظام پایین بیاید اما موفق نشدند.

موسوی گفت: میانگین انتخاباتی که در ایران برگزارشده در هیچ جای دنیا وجود ندارد و میانگین حضور مردم پای صندوق های رأی از پیشرفته ترین دموکراسی های دنیا نیز بالاتر است.

وی بابیان اینکه پروژه تحریم انتخابات شکست خورده است، اظهار داشت: مدل جدید مواجه دشمن با انتخابات در ایران در قالب طرح نفوذ دنبال می شود و یکی از پروژه های نفوذ، انتخابات است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس بیان داشت: در حالت عادی و معمولی انتخابات یک امر داخلی و مربوط به سیاسیون است اما در نظام مردم سالار دینی مردم باید پای ثابت انتخابات باشند.

تمام دستگاه ها باید در موضوع پروژه نفوذ دشمن در انتخابات حساس باشند

موسوی ادامه داد: با توجه به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری، همه دستگاه ها و نهادها باید در موضوع پروژه نفوذ دشمن در عرصه انتخابات حساس باشند چرا که فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد پروژه نفوذ قطعاً عقبه علمی و خبری دارد.

وی تصریح کرد: در طرحی که دشمن برای ما تنظیم کرده به دنبال خالی کردن محتوای انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و دور کردن مردم از جوهره ای است که نتیجه این جوهره بازداشت و برخورد با آمریکایی ها بوده است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار داشت: تعامل، مذاکره، گفتگو، آرامش حرف هایی است که از لسان برخی مسئولان سیاسی ما گفته می شود، هستند افرادی در داخل کشور که حرف هایی می زنند که مثلاً توان مدیریت نداریم و باید از بیرون کشور مدیر بیاوریم و یا اینکه عنوان شده آمریکایی ها اگر بخواهند در 10 دقیقه می توانند توان نظامی ایران را از بین ببرند.

موسوی ادامه داد: پایه این حرف ها دروغ است، مگر صنعت هسته ای چگونه به وجود آمد در عرض 48 ساعت سوخت هسته ای در کشور تولید شد، باید توجه داشته باشیم که در هیچ جای دنیا مردمی سراغ نداریم که به خاطر علم، شهید داده باشند و ایران تنها کشوری است که به خاطر تولید علم شهید داده باشد.

وی افزود: با این وجود انتخابات آتی یکی از عرصه های زور آزمایی این نوع تفکر با تفکر انقلاب اسلامی است لذا باید مردم را نسبت به این حرکت ها آشکار کرد، چرا که برخی به دنبال این هستند که مجلسی شکل بگیرد که این مجلس در مقابل آمریکا سکوت کند.

افرادی به واسطه منافع شخصی به دنبال شورای رهبری بودند

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به تلاش اصلاح طلبان در انتخابات آتی گفت: نهضت ثبت نام عظیم راه انداختند که وقتی رد صلاحیت شدند موجی ایجاد کنند که در انتخابات دموکراسی نیست اما در لایه های زیرین افرادی دارند که تأیید شده باشند.

موسوی بیان کرد: در مجلس خبرگان نیز برخی به دنبال این بودند که مجلس خبرگان را به یک ملعبه سیاسی تبدیل کنند، جوان گرایی، عناصر جدید و دو قطبی سازی از ترفندهایی بود در حوزه مجلس خبرگان، اما مجلس خبرگان جای این کارها نیست بلکه مجلسی وزیر و متشکل از علمای برجسته است.

وی ادامه داد: فشار و تضعیف رهبری، پیاده کردن تز شورای رهبری از دیگر ترفندهایی بود که برخی برای مجلس خبرگان به دنبال آن بودند ضمن اینکه افرادی بودند که به واسطه منافع شخصی به دنبال شورای رهبری بودند.

هاشمی رفسنجانی حافظه تاریخی خود را از دست داده است

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اظهار نظر هاشمی رفسنجانی در مورد شورای نگهبان گفت: ایشان حافظه تاریخی خود را از دست داده که 3 نفر از فقهای شورای نگهبان (آیات عظام جنتی، یزدی و مؤمن) را امام (ره) تائید کردند و بقیه هم به تائید مقام معظم رهبری رسیدند.

موسوی با تأکید بر اینکه مجلس آینده مهم و تأثیرگذار است، بیان داشت: نیروهای انقلابی در صورتی توفیق خواهند داشت که عقبه سیاسی آنان قوی باشد و مجلسی می خواهیم که خریداری نشود و به اصول و معنای واقعی انقلاب پایبند باشد و اسیر جریانات سیاسی نشود، در پازل دشمن قرار نگیرند و به اقتصادی مقاومتی از بن دندان معتقد باشند.

وی بیان کرد: هیچ برنامه اقتصادی برای کشور وجود ندارد همه منتظر برجام بودند لذا مجلس باید دولت را وادار به تدوین یک برنامه خوب اقتصادی کند و مجلسی می خواهیم که از دولت حسابرسی کند که پول های بلوکه شده که مبلغ آن 180 میلیارد دلار بود چه شده و چرا این مبلغ به 6 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پایبندی کامل به انقلاب، تعهد به مردم، تلاش برای رفع مشکلات محرومین، ولایتمدار و بصیر بودن، ویژگی اصولگرایان گفتمانی است، اگر افرادی اصولگرای قلابی باشند و از پلشتی های سیاسی چشم پوشی نکنند نتیجه مطلوبی نمی گیرند.

سید حسن در جایگاه اجتهاد نبود

موسوی در پاسخ به سؤالی در مورد هدف سید حسن خمینی برای حضور در انتخابات خبرگان و عدم حضور در آزمون مجلس خبرگان گفت: تلقی ایشان این بوده که به واسطه انتصاب به امام (ره) و تدریس درس خارج، حتماً باید تأیید شود اما این تفسیر سخیفی است، جوهره فقاهت و اجتهاد یک جوشش درونی است و هر کس صلاحیت ندارد، ایشان نه حکمی از طرف امام داشت و نه در جایگاهی بود که لازمه جایگاه اجتهاد باشد، در آزمون شرکت نکرد و نهایتاً هم عدم احراز شد.

پیام دستگیری تفنگداران آمریکایی در جزیره فارسی فروریختن ابهت پوشالی آمریکا نزد ملت ها بود

مدیرعامل خبرگزاری فارس با تبریک کار بزرگ پاسداران نیروی دریایی سپاه در دستگیری تفنگداران آمریکایی در جزیره فارسی اظهار داشت: این اقدام بزرگ در مقطع خاص، دنیا را تکان داد و تأثیر نمادین و بسیار بالا در سیاست خارجی داشت.

وی بیان کرد: یکی از اصول آمریکایی ها در جنگ هایی که در نقاط مختلف دنیا انجام دادند این است که هیچ گاه اجازه نمی دهند تصویری از سربازان زخمی، کشته شده یا اسیر منتشر شود اما پیام تصاویر تفنگداران بازداشت شده در جزیره فارسی توسط پاسداران نیروی دریایی سپاه، فروریختن ابهت پوشالی آمریکا نزد ملت ها بود.

موسوی ادامه داد: این گونه تصاویر را فقط در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا دیده بودیم اما آن حادثه ارزش نظامی نداشت ولی در حادثه اخیر پیام اقتدار ایران به جهان اعلام شد و باید به خاطر این پیام به پاسداران نیروی دریایی سپاه تبریک گفت که در شرایط حساس این کار را انجام دادند و مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفتند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس بابیان اینکه امنیت از مؤلفه های اصلی قدرت در دنیای کنونی است، تصریح کرد: اگر پشتوانه اقتدار نیروهای مسلح نباشد، روی میز دیپلماسی کسی قادر به امتیاز گرفتن از دیگران نیست، وقتی نیروی دریایی ارتش خارج از مرزهای دریایی کشور عملیات دارد و با دزدان دریایی مقابله می کند، این امر یک احساس امنیت را در بدنه سیاسی اقتصادی در کشور ایجاد می کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان