به گزارش لنگرخبر، فوتبال ایران هر روز بیشتر از دیروز گرفتار حاشیه های خودساخته می شود و به نظر می رسد با نزدیک شدن به دور دوم ریاست علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال، این حاشیه ها بیشتر هم خواهد شد.

پس از سفر انتخاباتی جیانی اینفانتینو، دبیرکل یوفا به ایران، حاشیه های جدید بر سر نرفتن کی روش به جلسه اینفانتینو با مسئولان فدراسیون فوتبال پیش آمد که ناراحتی افشین پیروانی و سرمربی تیم ملی را در پی داشت و آنها در بیانیه ای اعلام کردند تصمیمات جدی و جدیدی را در پیش خواهد گرفت.

به همین بهانه خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در گفت و گویی با علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در این خصوص و البته سایر مسائل فوتبالی دیگر نظرات وی را جویا شد که متن آن را در زیر می خوانید:

فارس: با حضور جیانی اینفانتینو، دبیرکل یوفا و نامزد انتخابات فیفا در ایران حاشیه های زیادی به وجود آمد که یکی از آنها عدم دعوت کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی در جلسه ای بود که با اینفانتینو برگزار کردید که البته این موضوع ناراحتی و گلایه های سرمربی و مدیر تیم ملی را به همراه داشت.

برای حضور در جلسه هماهنگی نیاز نداشت؛ مگر اینفانتینو چه کسی بود؟! ضمن اینکه پس از حضور وی در ایران، کی روش با وی در ارتباط بود و آنها به عنوان دو دوست قدیمی یکدیگر را ملاقات کردند که اتفاقا گویا دیدار خوبی هم با یکدیگر داشته اند.

فارس: گفته می شود کی روش شرط کرده بود تا در جلسه اسدی و ترابیان نباشند و او به همین دلیل به جلسه ای که برگزاری کردید نیامد؟

ما از کی روش درخواست کرده بودیم اگر می خواهی به جلسه بیا که خودش نیامد.

فارس: پس از جلسه، با کی روش صحبت کردید تا اصل ماجرا را از زبان خودش جویا شوید؟

خیر؛ هیچ صحبتی نکردم چون ضرورتی نداشت. حالا طی روزهای آینده فرصت برای صحبت کردن زیاد است. روز گذشته درگیری زیادی داشتم و نشد با او تماس بگیرم. ما برای حضور در جلسه از سرمربی تیم ملی دعوت کردیم که نیامد و در نهایت هم کی روش و اینفانتینو عصر روز چهارشنبه همدیگر را ملاقات کردند.

فارس: پس از این اتفاق یک بیانیه تند و آتشین توسط افشین پیروانی صادر شد و ایشان گفتند تصمیمات جدی و جدیدی را خواهیم گرفت. از این تصمیمات خبری دارید؟

پیروانی نباید آن مصاحبه را می کرد چون این قضایا به وی ارتباطی نداشت و اصولا او در جریان این ماجراها قرار نداشت. آمدن اینفانتینو به ایران ارتباطی به آقای پیروانی نداشت که آن مصاحبه را انجام داد. قطعا در این خصوص برخورد لازم را با وی به عمل می آوریم.

فارس: در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال، فشارها به ارکان فدراسیون و شخص شما بیشتر و بیشتر شده است. دلیل این فشارها چه علتی دارد؟

نمی دانم چون زیاد وارد نیستم که پشت پرده چه می گذرد!

فارس: یعنی پشت پرده ای وجود دارد؟

نمی دانم. شما می گویید تحت فشار قرار می دهند و من هم علت آن را نمی دانم.

فارس: این فشارها در مدت اخیر از موضوع اساسنامه آغاز شد، سپس به بحث مناقشه با عربستان کشید و الان هم مورد انتخابات فیفا را دستاویز کرده اند تا فدراسیون شما را مورد انتقاد قرار دهند. شاید هم منتقدان معتقدند که 8 سال تان پُر شده و باید هر طور شده از فوتبال بروید.

موارد زیادی وجود داشته، از ممنوع التصویری صدا و سیما گرفته که نشان می دهد صداوسیما با ما لج کرده است تا بقیه کسانی که مشخص نیست چرا این رفتارها را می کنند.

اشکالی ندارد. حالا باید صبر کرد و دید در آینده چه اتفاقی می افتد. تا جایی که وظیفه ام است، این وظیفه را طبق اساسنامه و طبق روال فوتبال کشور است انجام می دهم و هر جا هم که به نفع فوتبال نباشد، یک ثانیه هم درنگ نمی کنم و به دنبال کارم می روم.

فارس: به نظر از اتفاقات اخیر خیلی دلخور هستید؟

موارد زیادی وجود داشته، از ممنوع التصویری صدا و سیما گرفته که نشان می دهد صداوسیما با ما لج کرده است تا بقیه کسانی که مشخص نیست چرا این رفتارها را می کنند. من که نمی توانم این همه فشار و این مسائلی که برای فوتبال ایجاد می کنند و هر تهمتی را که به فوتبال به خاطر من می زنند را تحمل کنم. شاید اگر دوستان خودشان بیایند، دیگر به فوتبال هم تهمت نزنند.

فارس:منظورتان از این دوستان چه افرادی هستند؟

شاید دوستانی که طرفدارشان هستند، بیایند یک شبه  فوتبال خوب و پاک شود و همه چیزش منظم و حساب هایش صاف شود، چون گویا تا زمانی که من هستم همه چیز ناپاک است و با آمدن دوستانشان همه چیز پاک خواهد شد.

فارس: گویا علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون می خواهد برای انتخابات نامزد شود و شما از او خواسته اید هرچه سریع تر از سمت خود استعفا دهد تا شائبه ای در این مورد ایجاد نشود.

اگر آقای اسدی بخواهد کاندیدا شود، چون ایشان دبیر کل هستند و دبیرکل مسئولیت انتخابات را دارد، قطعا باید یک فرد دیگر را به عنوان سرپرست دبیرکلی انتخاب کنیم که البته در این خصوص با او نیز صحبت کرده ام که اسدی قبول کرده و قطعا یک نفر دیگر به عنوان دبیرکل برای 2-3 آینده انتخاب خواهد شد تا کارها را تا زمان انتخابات پیش ببرد.

فارس: این فرد مشخص شده است؟

حالا باید صبر کنیم. از اسدی خواسته ام تا اگر خواست کاندیدا شود به ما اطلاع بدهد تا یک نفر دیگر را برای سمت او انتخاب کنیم تا 2-3 ماهه کارها را انجام دهد.

فارس: به حضور اینفانتینو در ایران برسیم. از صحبت هایی که پس از جلسه با وی برگزار کردید، بوی منافع ملی می آمد. این طور نبود که با این صحبت ها بخواهید AFC و شیخ سلمان را برای حل مناقشه با عربستان و رأی به سود ایران تحت فشار قرار دهید؟

شاید دوستانی که طرفدارشان هستند، بیایند یک شبه  فوتبال خوب و پاک شود و همه چیزش منظم و حساب هایش صاف شود، چون گویا تا زمانی که من هستم همه چیز ناپاک است و با آمدن دوستانشان همه چیز پاک خواهد شد.

خیر؛ البته رأی در انتخابات فیفا یک بحث دیگر است. ما صحبت های دو طرف را گوش می کنیم و می بینیم آنها چه می گویند و بالاخره یکی را انتخاب می کنیم. اما در مورد مناقشه با فدراسیون فوتبال عربستان نیز ما همیشه از منافع ملی دفاع کرده و دفاع خواهیم کرد.

فارس: با این تفاسیر به چه کسی در انتخابات فیفا رأی می دهید؟

فعلا مشخص نیست و 15 روز دیگر فرصت داریم. هر زمان رأی دادیم، آن وقت رأیمان را اعلام می کنیم.

فارس: رفتار مهدی تاج به گونه ای است که انگار با شما دچار زاویه شده. تاج پس از آن صحبت ها در برنامه 90، یک یارکشی هم انجام داد و مدیران باشگاه ها را علیه فدراسیون فوتبال، با خود همراه کرد.

خیر؛ تاج کاملا هماهنگ است و هیچ مشکلی با وی نداریم!

فارس: تقدیر AFC از صدا وسیما عجیب بود. این طور به نظر می رسید شما پشت پرده این موضوع را ترتیب داده اید تا صداوسیما را در راستای حل مشکلات حق پخش، نمک گیر کنید.

خیر؛ هیچ مورد عجیبی نداشت. این موضوع به کمیته بازاریابی مربوط می شد و از تلویزیون همه کشورهای آسیایی تقدیر به عمل آمد. مورد خاصی نبود.

فارس: کی روش پس از پایان مرحله دوم قراردادش، می ماند یا از ایران خواهد رفت؟

ان شاالله که می ماند هرچند که قرارداد کی روش تا پایان جام جهانی 2018 روسیه است و او تا آن زمان با ما قرارداد دارد، البته هر زمانی که تیم ملی در مرحله انتخابی این رقابت ها، از دور مسابقات حذف شود، قرارداد کی روش هم به پایان خواهد رسید.

فارس: مگر قرارداد کی روش 3 مرحله ای نبود؟

قرارداد کی روش مرحله ای نبوده و تمدیدی در کار نیست و او تا پایان جام جهانی روسیه با فدراسیون ایران قرارداد دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان