ولی فقیه در رأس حکومت اسلامی است

۱۳۹۴/۱۱/۲۴ ۱۴:۵۹ چاپ کد خبر: 47101
به گزارش لنگرخبر، آیت الله زین العابدین قربانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مردم صومعه سرا با اشاره به مسئله اعتقاد به امامت از نگاه خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: وجود امامت (ع) لطف است.

وی افزود: در عالم کلام لطف را اینگونه تفسیر می کنند هر موضوعی در هدایت انسان تأثیرگذار و در رسیدن انسان به کمال نقش داشته باشد خداوند متعال آن عامل تکامل بخش و مفید را باید در اختیار انسان ها بگذارد تا افراد در رسیدن به کمال ابزار مناسب را داشته باشند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه وجود پیامبران الهی زندگی کردن را برای انسان ها تلطیف می کند، تصریح کرد: اگر امام پس از پیامبر (ص) تعیین نمی شد ممکن بود مسلمانان در اطاعت از دستور خداوند و پیامبر (ص) با عقل، دانش و فکر خود راهی را به طرف مقصد پیدا کنند.

به گفته وی، اگر امام معصوم (ع) مانند علی (ع) و فرزندان ایشان در رأس کار باشند هدایت آنها جامعه را بهتر به مقصد می رساند.

قربانی با اشاره به اینکه اکنون برخی به عنوان تکفیری و داعش خود را پیروان پیامبر (ص) معرفی می کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران و افرادی که شعاع هایی از اهل بیت (ع) به آنها تابیده شده در دنیا می درخشند و راه پیامبران الهی را طی می کنند.

وی ادامه داد: پس از غیبت امام زمان (عج) عالمان دینی، مراجع و فقها در رأس جامعه اسلامی هستند و وجود امام (ره) در رأس نظام جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه با حاکمان در رأس کشورهای اسلامی نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: برای فهم مسائل جامعه باید به راویان حدیث و کسانی که مکتب اسلام و کتاب و سنت را می شناسند و عقل اجماع را خوب می دانند و می توانند احکام مربوطه را استخراج کنند، مراجعه کرد.

وی بهترین حاکم در زمان غیبت را فردی دانست که نازله امام معصوم (ع) باشد و یادآور شد: از بین مراجع عظام ولی فقیه که نازله امام معصوم است، انتخاب می شود.

قربانی ولی فقیه را ابزار امام معصوم (ع) به غیر از وحی و اتصال به عالم بالا خواند و خاطرنشان کرد: مردم در زمان غیبت وظیفه دارند تکالیف خود را از مراجع بگیرند.

به گفته وی، طبق قانون اساسی یک نفر باید در رأس حکومت اسلامی باشد و این فرد ولی فقیه است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان