دستور حمله به ایران صادر شده است

۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۰۶:۱۴ چاپ کد خبر: 4717

"آیزنکوت" و "یحزگیل" ژنرال های اسرائیلی تاکید می کنند که ارتش اسرائیل دستورات واضحی از نتانیاهو و یعالون دریافت کرده اند.

به گزارش لنگر نیوز ، روزنامه الکترونیکی "رای الیوم" روز پنجشنبه نوشت: دو افسر عالی رتبه در ارتش اسرائیل فاش کردند که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر و موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیسی به ارتش این رژیم دستور داده اند که خود را برای انجام یک حمله نظامی علیه تاسیسات نظامی ایران به رغم وجود مذاکرات هسته ای با قدرت های بزرگ، در خلال سال جاری آماده کنند.


این در حالی است که هم اکنون رابطه آمریکا و اسرائیل به دلیل اظهارات اخیر موشه یعلون درباره باراک اوباما و جان کری وزیر خارجه آمریکا و موضوع مذاکرات صلح جاری با طرف فلسطینی و همچنین ضعف آمریکا در موضوع ایران دچار تنش شده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از این ژنرال های اسرائیلی گزارش داد که یکی از آنها "گادی آیزنکوت" معاون رئیس ستاد ارتش و "آگای یحزگیل" فرمانده لشگر مهندسی در شعبه اداره عملیات در ستاد مشترک ارتش اسرائیل هستند و این اظهارات را در جریان نشست های مشترک کمیسیون های امور خارجه، امنیت و دارایی در کنیست بیان کرده اند.



نمایندگانی که در این جلسات حضور داشته اند، تاکید کردند که این ژنرال ها درباره اینکه آیا وجود مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ جهانی تاثیری در این سیاست دولت اسرائیل ایجاد می کنند یا خیر؟ اعلام کرده اند که ارتش اسرائیل دستورات واضحی دریافت کرده و مذاکرات تاثیری در سیاست های دولت نتانیاهو نخواهد داشت.

"آیزنکوت" و "یحزگیل" ژنرال های اسرائیلی تاکید می کنند که ارتش اسرائیل دستورات واضحی از نتانیاهو و یعلون دریافت کرده که آمادگی کامل برای انجام حمله نظامی علیه ایران را بدون توجه به مذاکرات بین ایران و قدرت های بزرگ، داشته باشیم.

ىر همین رابطه یک بررسی که به تازگی توسط مرکز تحقیقات استراتژیک "بیگن - سادات" انجام شده و در پایگاه اطلاع رسانی این مرکز منتشر شده حاکی از آن است که حمله یک جانبه و انفرادی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران یک اقدام وحشتناک و سرشار از خطر است و از ناحیه نظامی عملیات پیچیده و دشواری است. اما این مرکز در عین حال مدعی شده است که اقدام رژیم صهیونیستی اقدامی شدنی و در دسترس است.

این تحقیق مدعی است که اگر اسرائیل مصمم به اجرای عملیات نظامی است اکثر بررسی ها نشان از امکان موفقیت این اقدام هم از حیث نظامی و هم سیاسی دارد.

این تحقیق در تکمیل ادعای مضحک خود که قصد به رخ کشیدن توان نظامی رژیم اسرائیل را دارد، می افزاید: بعید نیست که در صورت انجام این عمل تائید بین المللی را نیز کسب کند.

به اعتقاد تهیه کنندگان این تحقیق حتی با وجود توافق اولیه هسته ای، دستیابی به توافق نهایی ممکن نیست و با شرایطی که جامعه بین المللی تحت فشار لابی صهیونیستی به دنبال آن است مذاکرات در نهایت با شکست مواجه خواهد شد و در نتیجه اقدام نظامی چاره کار خواهد بود.

اما از سوی دیگر پایگاه "رای الیوم" امروز مطلبی را به نقل از روزنامه صهیونیستی "معاریو" منتشر کرد که بیانگر تحلیل و نگاه "دان مریدور" وزیر سابق اطلاعات اسرائیل درباره توان دفاعی رژیم صهیونیستی است.

"مریدور" اظهار داشت: نیروی هوایی و سامانه های دفاع موشکی اسرائیل توان مقابله با موشک باران این اراضی را ندارد و رژیم را زمینگیر خواهد کرد.

او که در کنفرانس امنیتی "هرتسلیا" سخن می گفت، اسرائیل را نسبت به هرگونه اقدام نظامی در آینده، برحذر داشت و آخرین تجربه شلیک 130 موشک از گردان های جهاد اسلامی را شاهدی بر ضعف توان نظامی اسرائیل در قبال موشک های فلسطینی یا حزب الله لبنان دانست.

سامانه های موشکی رژیم صهیونیستی و گنبد به اصطلاح آهنین این رژیم نتوانستند شمار زیادی از این موشک ها را مهار کنند.

این مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی به دولت نتانیاهو و ارتش اسرائیل توصیه کرد که علاوه بر اینکه به فکر اقدام نظامی علیه ایران نباشند، حتی اندیشه حمله به حزب الله لبنان را نیز در سر نپرورانند.

او همچنین بیان داشته که بسیاری از کشورهای عربی به دنبال ضف در مقابل ایران، در حال نزدیک شدن به تل آویو هستند.

 

منبع: جام نیوز

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان