به گزارش لنگرخبر، سردار سیدمحمد باقرزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات جستجوی پیکرهای مطهر شهدای عملیات کربلای 4 با همکاری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در جزایر اروند آغاز از 27 دی ماه آغاز شد که در این مدت یک ماهه پیکر مطهر 68 شهید شناسایی شد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: پیکر مطهر این شهدا در مناطق عملیاتی فاو، زبیدات، مجنون و جزیره ام الرصاص تفحص شده است.

وی در ادامه افزود: بعد از 29 سال توانستیم به جزیره ام الرصاص وارد شویم 40 شهید را در این منطقه شناسایی کنیم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: پیکر مطهر این شهدا مربوط به عملیات والفجر 8، تک عراق در فاو، عملیات های کربلای 4، تک ایذایی والفجر 8 در منطقه ام الرصاص، منطقه کتیبان و پاسگاه زید، عملیات خیبر در جزیره مجنون و عملیات محرم و والفجر 1 در منطقه زبیدات بوده است.

باقرزاده تصریح کرد: با توجه به اینکه تفحص شهدا در منطقه عملیاتی مقابل بندر خرمشهر در حال انجام است برای نخستین بار برنامه ریزی شده آیین استقبال از پیکر مطهر شهدا در آبراه اروندرود و در بندر خرمشهر با حضور مردم شهید پرور منطقه برگزار شود.

این مسئول ادامه داد: بعد از ورود شهدا توسط یک بارج به ساحل بندر خرمشهر، در از سوی یگان ویژه ای از نیروی انتظامی مورد استقبال رسمی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: عملیات تفحص شهدا به نام شهید فرزاد زنگنه بسیجی دلاوری که اخیراً در عملیات تفحص در کردستان عراق به شهادت رسید، نام گذاری شده است.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : بنیامین میهن

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان