به گزارش لنگرخبر، فضل الله شریعت پناهی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اعلام برنامه های نوروزی شبکه یک گفت: بازگشت فیتیله ای ها همزمان با نوروز 95 با نگاه متفاوت و با رویکرد مخاطب بزرگسال همراه خواهد بود که اکنون در حال تولید این برنامه  با عنوان «هفت سین و بچین» هستیم.
وی با اشاره به تنوع ساختاری در شبکه یک سیما افزود: دو مسابقه تلویزیونی طراحی و تولید شده است که شامل مسابقه «دستپخت» و  مسابقه «زیر زنگ» است که 12 قسمت مسابقه «دستپخت» با حضور برگزیدگان برای نوروز آماده می شود و مسابقه «زیر زنگ» هم با همکاری سازمان آتش نشانی و به منظور  پیشگیری و اطفای حریق در دست تولید است.
مدیر شبکه یک  با اشاره به برنامه «سال تحویل» شبکه یک گفت: برنامه سال تحویل با عنوان«یک یک» با اجرای سید علی ضیاء و با محوریت مصادیق همدلی و همزبانی از ساعت 22 شب 29 اسفند تا ساعت10 صبح اول فروردین به روی آنتن می رود.
شریعت پناهی افزود: سعی کردیم با برنامه ها شاد و سرگرم کننده اوقات خوشی را برای نوروز 95 برای مخاطبان به ارمغان آوریم ضمن اینکه به مناسبت هایی مانند روز زن و مقام مادر هم که همزمان با نوروز است توجه داریم همچنین مسابقه ای هیجان انگیز و برنامه گفتگومحور هم در این زمینه در نظر گرفته ایم.
وی همچنین درباره برنامه کودک و نوجوان شبکه یک سیما گفت: امسال برنامه خاص کودک و نوجوان را طراحی می کنیم و با توجه به اینکه گروه کودک و نوجوان به شبکه اول اضافه شد، برنامه ای برای کودک و خردسال در  نظر گرفته ایم که در آن نقاشی کودکان ارسال می شود و هر روز در مسابقه ای به بهترین ها جایزه اهدا خواهیم کرد.
مدیر شبکه یک افزود: در برنامه «خاطره» با نگاه به نوروزهای گذشته شبکه اول خاطرات سالهای گذشته را مرور خواهد کرد و برنامه «آفتاب شرقی» هم متناسب با ایام نوروزی به روی آنتن خواهد رفت.
وی با اشاره به اینکه سری دوم سریال دودکش در ایام نوروز از شبکه یک روی آنتن می رود گفت: مجموعه تلویزیونی «دودکش 2» برای نوروز در دست تولید است که رویکردی شاد و طنازانه دارد.
شریعت پناهی از تدارک فیلم های سینمایی شاد و مفرح از شبکه یک در نوروز 95 خبر داد و گفت: سری دوم «نشان مهربانی» با توجه به سابقه ای که در نوروز 94 داشته و مورد پسند مخاطبان نیز قرار گرفته است به ترویج مهربانی و کار خیر می پردازد و اکنون با همکاری سازمان هلال احمر در دست تولید است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان