به گزارش لنگرخبر، علیرضا شعبان نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار گیلان اظهار کرد: امسال ۶۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب قرمز برای توزیع ایام نورزی خریداری و در انبارهای گیلان ذخیره سازی شده است.

وی به خرید سیب قرمز از استان آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: تمام سیب خریداری شده وارد سردخانه های گیلان شده است.

این مسئول توزیع میوه شب عید را از ۲۵ اسفند ماه جاری در گیلان عنوان کرد و گفت: امسال برای نخستین بار ۶۰۰ تن پرتقال از باغداران داخل استان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۴۰ مرکز توزیع میوه در نقاط مختلف استان مشخص شده است، تصریح کرد: بازار میوه در گیلان متعادل بوده و نوسان بسیاری وجود ندارد و پیش بینی می شود با مقدار میوه خریداری شده بتوانیم بازار میوه شب عید را تنظیم کنیم.

شعبان نژاد منابع خرید میوه شب عید را از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی ذکر کرد و گفت: خرید میوه از طریق تعاون روستایی استان انجام شده است.

این مسئول توزیع میوه در شهرستان ها را براساس جمعیت دانست و خاطرنشان کرد: سه مرکز توزیع میوه در رودبار در نظر گرفته شده و در صورت نیاز آمادگی توزیع بیشتر را داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به انباشت سیب زمینی در کشور در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: دولت برای حمایت از تولیدکننده هر کیلو را ۱۵۰ تومان مشوق صادراتی در نظر گرفته و تا کنون ۴ هزار و ۸۰۰ تن سیب زمینی صادراتی از گمرکات انزلی و آستارا در گیلان برای دریافت یارانه به دولت معرفی شده اند.

وی با اشاره به ذخیره سازی ۲۰۰ روز گندم مورد نیاز گیلان، یادآور شد: درخواست افزایش سهمیه آرد نانوایی ها در ایام نوروز باید از طریق فرمانداری ها انجام شود.

شعبان نژاد میانگین قیمت مرغ در گیلان را ۵ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرد و متذکر شد: امروز گوشت مرغ با قیمت کیلویی ۶ هزار و ۱۰۰ تومان در رشت توزیع شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان