وی اعتبار برای خرید برگ سبز چای در سال 93 را 100 میلیارد تومان اعلام کرد و متذکر شد: دولت برای بهزراعی و احیای باغ های چای حدود 60 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است.

به گزارش لنگرنیوز ، علی محرر پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مسایل چای در لنگرود ، با اشاره به تشکیل سازمان چای کشور در سال 89، اظهار کرد: در سه سال گذشته کارخانه داران چای نه تنها سود نکردند بلکه نتوانستند پول برگ سبز چای را پرداخت کنند.

 

وی افزود: طبق توافقی که با معاون وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت قرار است 33 درصد پول خرید برگ سبز چای را کارخانه دار بپردازد و 67 درصد باقی مانده نیز توسط سازمان چای پرداخت شود یعنی به تولید کننده و کارخانه دار یارانه می دهیم تا از گردونه دولت خارج شوند.

 

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به آغاز فصل خرید برگ سبز چای تضمینی گفت: از هفته آینده این خرید تضمینی انجام می شود.

 

وی از چایکاران خواست تا برگ سبز چای مرغوب برداشت کنند تا کارخانه داران بتوانند توان خود را برای تولید چای کیفی به کار گیرند.

 

محرر با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای خاطرنشان کرد: قیمت چای درجه یک هر کیلو یک هزار و 800 تومان و درجه دو نیز یک هزار تومان است.

 

به گفته وی، قیمت فروش برگ سبز چای درجه یک و دو به خریداران برگ سبز چای معادل 33 درصد قیمت خرید تضمینی تعیین شده است.

 

این مسئول اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم برگ سبز چای در سال گذشته به ترتیب درجه یک و دو یک هزار و 200 تومان و 700 تومان بوده و امسال با افزایش حدود 50 درصدی، رقم مناسبی تصویب شده است.

 

وی اعتبار برای خرید برگ سبز چای در سال 93 را 100 میلیارد تومان اعلام کرد و متذکر شد: دولت برای بهزراعی و احیای باغ های چای حدود 60 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است.

 

رئیس سازمان چای کشور با تصریح بر اینکه حدود 32 هکتار باغ چای در گیلان و مازندران وجود دارد، یاد آور شد: بیش از 60 هزار کشاورز چایکار در این استان ها به امر تولید چای فعالیت دارند./فارس

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان