مجوز 23 نشریه استان گیلان لغو شد!

۱۳۹۴/۱۲/۱۴ ۲۱:۵۰ چاپ کد خبر: 48968
به گزارش لنگرخبر، فیروز فاضلی اظهار کرد: بیش از یک سال است که ثبت نام مطبوعات در سامانه جامع رسانه های کشور آغاز شده است و اخیرا پیرو هشدارهای معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز برخی از مطبوعات کشور که در این سامانه ثبت نام نکرده اند، لغو شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، مجوز برخی از مطبوعات گیلان نیز به دلیل عدم ثبت نام و تکمیل اطلاعات در سامانه جامع رسانه های کشور لغو شده است که باعث کاهش تعداد مطبوعات دارای مجوز استان از ١٨٥ عنوان به ١٦٢ عنوان شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مدیران نشریاتی که لغو مجوز شده اند باید نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات در سامانه جامع رسانه های کشور اقدام کنند، متذکر شد: برای این امر از طریق سایت e-rasaneh.ir و قسمت «تشکیل پرونده اولیه» باید در بخش «درخواست مجوز» در هر سه قسمت مربوطه نام نشریه خود را به صورت «نام نشریه – ماده ١٦» وارد نمایند.

فاضلی گفت: در حال حاضر گیلان دارای ٩ روزنامه، ٤٣ هفته نامه، ١٦ دوهفته نامه، ٤٢ ماهنامه، ٦ دوماهنامه، ٣٦ فصلنامه و ١٠ دوفصلنامه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ٤٩ پایگاه خبری – تحلیلی دارای مجوز نیز در سطح استان فعالیت می کنند، افزود: در ماه های آینده با دریافت مجوز پایگاه های در صف انتظار، به تعداد این رسانه ها افزوده خواهد شد.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه سایت های فاقد مجوز نیز باید تلاش کنند خود را با مقررات و قوانین وفق داده، مدیر واجد شرایط را معرفی کرده و در سامانه e-rasaneh.ir جهت دریافت مجوز قانونی از هیات نظارت بر مطبوعات، ثبت نام نمایند، ادامه داد: بدون شک این اقدام فعالیت آنها را قانونی کردده و امکان فعالیت هدفمند را برای این پایگاه ها فراهم خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: چنانچه سایت پایگاه های خبری، ثبت شده نباشد باید حتما در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایران به نشانی samandehi.ir ثبت نام کرده و فرم گواهی ثبت نام را به همراه مشخصات خود به این اداره کل تحویل نمایند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان