نماینده مردم لنگرود در نطق میان دستور خود گفت: نگرانی مجلس پرداخت نشدن سهم تولید از منابع هدفمندی است.

 به گزارش لنگرنیوز ، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۳۱ فروردین) در نطق میان دستور خود در صحن علنی با تبریک میلاد پر برکت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر با اشاره به آغاز اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: انتظار مجلس برطرف کردن نقایص مرحله اول بود.

وی با اشاره به اینکه دولت افزایش قیمت ها را با شیب ملایمی در پیش گرفته است، افزود: نگرانی مجلس پرداخت نشدن سهم تولید از منابع هدفمندی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به اصلاح مصرف حامل های انرژی خاطرنشان کرد: نمی توان صرفاً از مردم انتظار داشت که مصرف خود را کاهش دهند، بلکه دولت نیز باید گام هایی در این زمینه بردارد از جمله اینکه به عنوان مثال ما مصوب کرده ایم که هدر رفت برق به ۴ درصد کاهش یابد و این چیزی نیست که بخواهد از جیب مردم هزینه شود.

لاهوتی با اشاره به تولید خودروهای پر مصرف در داخل کشور تصریح کرد: برخی ماشین های تولید داخل به طور متوسط ۱۴ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کنند، در حالی که قرار بود استانداردهای یورو ۴ اخذ شده و به یورو ۵ نیز ارتقا یابد، از این رو از دولت انتظار داریم تا در این زمینه گام مؤثری بردارد.

نماینده مردم لنگرود ۳ هزار پروژه نیمه تمام در سطح کشور را یادآور شد و گفت: ما با ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه در سال می توانیم این پروژه های را در مدت ۲۰ سال به اتمام برسانیم که باید در این خصوص چاره اندیشی شده و به بخش خصوصی واگذار شود.

وی بخش مسکن را از مهمترین بخش های اقتصادی در جامعه برشمرد و گفت: اکنون ۱۲ درصد اشتغال در بخش مسکن داریم و نیز در هزینه خانوار نیز گران ترین کالا مسکن است.

لاهوتی با اشاره به اینکه قرار بود سهم خانواده ها در خرید مسکن ۳۳ درصد باشد، ادامه داد: این رقم امروز در تهران از ۵۰ درصد نیز تجاوز می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس سهم تسهیلات در خرید مسکن را حدود ۵ درصد عنوان و اضافه کرد: این در حالی است که در اروپا، این رقم به ۸۰ درصد می رسد و همه دولت ها متناسب با دهک های پایین جامعه تدابیری برای بخش مسکن اندیشیده اند.

نماینده مردم لنگرود در ادامه با ابراز نگرانی از تغییر کاربری در اراضی برنج و چای بیان داشت: حدود ۲۰ هزار هکتار از این اراضی تغییر کاربری یافته اند و بعضی نیز با توجه به نیاز ۴۰۰ هزار تنی کشور به برنج به واردات آن اقدام می کنند.

نماینده لنگرود در پایان با ابراز تأسف از کمبود آب در استان که بارش ۱۰۰۰ میلی متری دارد از دولت خواست تا به احداث و نگهداری سدهای پلاستیکی در استان گیلان توجه ویژه داشته باشد./فارس

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان