به گزارش لنگرخبر، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم حوزه ی علمیه ی مشهد مقدس یکی از کهن ترین و پر بارترین مراکز علمی تشیع و مَهد پرورش بزرگان نام آور در دانشهای عقلی و نَقلیِ اسلامی در طول چندین قرن است. مجاورت بارگاه منور رضوی علیه آلاف التحیة مایه ی جذب علمای برجسته ئی از دیگر حوزه های علمیه نیز به این دیار علم و معنویت شده و در دوره های گوناگون به سرمایه ی ارزشمند آن افزوده است.
اکنون این حوزه با سوابق علمی و تاریخی و سیاسی کم نظیر، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گسترش کمّی و کیفیِ در خورد توجّهی یافته و ظرفیت شایانی برای پرورش علماء و محققان اسلامی در رشته های گوناگون پدید آورده است.
شکوفائی این ظرفیت نیازمند مدیریتی جامع و پویا است، بدین لحاظ حضرات آیات و حجج اسلام آقایان حاج سید حسن مرتضوی، حاج شیخ رجبعلی رضازاده، حاج شیخ مهدی مروارید، نماینده ی اینجانب در استان، تولیت آستان قدس رضوی، حاج شیخ محمدباقر فرزانه، و حاج سیّد مصباح عاملی را به عضویت شورای عالی حوزه و جناب آقای فرزانه را به دبیری این شورا و جناب آقای عاملی را به مدیریت حوزه منصوب میکنم. انتظار میرود که این ترکیب کارآمد و کامل با برنامه ی زمان دار بتواند زمینه ی بالندگی و ظهور دهها نظریه پرداز در هر یک از عرصه های مورد نیاز جامعه اسلامی از جمله فقه و کلام و تفسیر و حدیث، و صدها پژوهشگر و نویسنده و سخنران و قاضی و دیگر متصدیان شئون علمی و اجتماعیِ اسلامی را فراهم سازد. لازم میدانم از زحمات و خدمات ارزشمند فقید سعید مرحوم حجة الاسلام و المسلمین آقای طبسی رضوان الله علیه در این مسئولیت مهم یاد کرده و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت نمایم. والسلام علیکم و رحمة الله
سیّد علی خامنه ای
۱۸/ اسفند ماه/ ۱۳۹۴
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان