به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار راه دانا با اشاره به وعده های اقتصادی دولت که تاکنون محقق نشده است اظهار داشت: دولت با وعده و وعید سرکار آمده است و چون برنامه ای هم برای اداره اقتصاد ندارد، همچنان با وعده و وعید شرایط را برای پیروزی در انتخابات بعدی فراهم می کند.

وی افزود: دولت، فرافکنی و دادن وعده هایی در آینده که بازخواست شدنی هم نیستند را بهترین راه برای سرکردن روزگار تا انتخابات بعدی می داند و آنچه هم که در پاسخ های رئیس جمهور به خبرنگاران مشخص بود این بود که هیچ اتفاقی پس از برجام رخ نداده است.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به عدم تحقق اقتصاد مقاومتی در سال 94 گفت: وقتی تولیدکنندگان داخلی با یک گشایش اعتباری در جهت تزریق منابع پولی به بخش تولید مواجه شدند و سیاست های پولی از طرف دولت در جهت مصرف تولیدات داخلی اعمال شد، باید بدانیم که دولت در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی گام براشته است.

شیخی با بیان اینکه دولت تا کنون گام مثبتی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی برنداشته است عنوان کرد: متاسفانه دولت در نظام پولی و بازار مالی، کاری کرده که تمام مسیرها به سمت دلالی باز شده و تمام مسیرها به سمت تقویت تولید داخلی مسدود شده و نظام اداری ناکارآمد است.

وی با اشاره به اینکه اگر وضع موجود ادامه پیدا کند اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نخواهد کرد اظهار داشت: دولت یازدهم از همان ابتدا هم برنامه ای برای اقتصاد نداشت و فقط نگاهش به بیگانه بود و انتظار داشت با برداشته شدن تحریم ها کلیه مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به بسته های خروج از رکود دولت گفت: بسته هایی که تاکنون دولت برای خروج از رکود ارائه کرده است اجرایی نشده و تفکری برای اجرای بسته ها نبوده و عوامل بازار مالی و پولی هم هیچ تبعیتی از این بسته ها نکرده اند.

شیخی با بیان اینکه دولت با وعده و وعیدهای سرخرمنی و نگاه به دست بیگانگان دارد خودش را برای انتخابات آینده آماده می کند عنوان کرد: تا زمانی که بسته های اقتصادی دولت اتکا به تقویت بنیان تولید داخلی نداشته باشند و نظریه پشتیبان این بسته ها، الگوی اقتصادی دنیای غرب باشد، این بسته ها موجب پیشرفت رونق اقتصادی در کشور نخواهند شد.

وی در پایان در خصوص علت ناکام ماندن بسته های اقتصادی دولت اظهار داشت: بسته های اقتصادی دولت برمبانی اقتصاد اسلامی تدوین نشده اند و تفکری که آن را ارائه می کند و از آن پشتیبانی می کند یک تفکر غربی است و این اصلی ترین دلیل ناکارآمدی و ناکامی بسته های خروج از رکود دولت است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان