امام جمعه کومله در گفتگو با خبرنگار لنگرخبر گفت: جامعه برای تلطیف روحیه انسان ها و مقابله با معضلات اجتماعی نیازمند پشتوانه معنوی است تا بتواند به سیادت، سعادت و صیانت دست یابد.



وی مکان های مقدسی نظیر مسجد را لازمه تقویت چنین دستاوردی در جامعه عنوان و تصریح کرد: این میراث عظیم که یادگار دولت نبوی است بازوی کارآمد و مناسبی در تحول و دگرگونی افراد جامعه است.



حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی وجود نقش متولیان مختلف در مسجد را در جذب همه اقشار به خصوص جوانان مهم دانست و افزود: برخی رسانه ها و اربابان فضاهای مجازی در صدد هستند که با ضبط تفکر مخاطب، او را به انزواطلبی و جمع گریزی سوق دهند اما این مسجد است که با فراخوانی پیوسته مسلمانان آن هم در حد معقول و مقبول با رویکرد جمع گرایانه و انعطاف پذیر، آنان را برای ارتباط با حق و رفع دردهای اجتماعی و خدمت به همنوع دعوت می کند.



امام جمعه کومله ادامه داد: این دعوت با حفظ شاخص های سنتی، استخدام ابزار روز و تکنولوژی سد محکی در برابر هجمه هاست.



وی به بیانات رهبر انقلاب در خصوص نقش و اهمیت حضور در مسجد اشاره و اظهار کرد: به فرموده ایشان«سنت بسیار با برکت اجتماع در مسجد را باید همچنان نگاه داشت جوان ها مسجد را کلاس درس و صحنه رزم بدانند و به مساجد رو کنند»



حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه بسیاری از کانون های فرهنگی و هنری با الهام از گفتمان انقلاب برنامه های نوین فرهنگی را به خانواده ها و جامعه معرفی می کند، خاطرنشان کرد: علیرغم مشکلات بودجه ای، کادرسازی و تربیت معنوی را تا حد مطلوب پیش بردند البته در بعضی از جاها نیز فعالیت کانون ها منفعل بوده و با موانعی نظیر عدم آشنایی با کار تشکیلاتی، اختلاف با هیئت امنا مواجه هستند و تراکم کاری زیاد، کاغذبازی های اداری  و همزمانی برخی برنامه های جذاب رسانه ها با فعالیت های کانون ها از دیگر آسیب های  فراگیر در جامعه است.



امام جمعه کومله، اعتبار کانون های فرهنگی و هنری را به اعتماد والدین وابسته دانست و افزود: باید با تشریح برنامه ها و زمان بندی اجرای آنها خاطر والدین را از مجموعه جمع کرد و با ارتباط مستقیم با آنها سطح آگاهی و معرفتی آنان را نسبت به مسجد بیشتر کرد.



حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: هر چه ارتباط با والدین در این زمینه بیشتر باشد ظرفیت ما از هدایت و لطافت جوان برای سربازی دین بیشتر شده و  دعوت از والدین و برگزاری نشست های صمیمی ماهانه یا سالانه به هدف جذب  در کانون ها کمک شایانی می کند.



وی کاهش معنویت و دل مشغولی جوان به مسائل حاشیه ای و کاذب را مانع حضور آنها در مسجد دانست و تاکید کرد: اگر در مسجدی فقط نماز جماعت به صورت خشک برقرار باشد نمی توان انتظار شرکت گسترده جوان را در مسجد داشت.



امام جمعه کومله با اشاره به برخوردهای نامناسب برخی از اعضای مسجد، افزود: توجه به واقعیت های جوان، تکریم شخصیت جوان، ابراز محبت و علاقه به او، مدارا کردن مقتضیات سنی، رفاقت امام جماعت  با آنها، دادن هدایا  و ارزش دادن به دیدگاه جوانان و نظرخواهی از آنان و استفاده از ظرفیت های علمی و معنوی آنان را  در جذب حداکثری جوانان به مسجد موثر است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان