به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، به نقل از آستان خبر حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی عصر امروز در سومین روز از مراسم خاک سپاری شهدای گمنام در حرم مطهر شهدای آستانه اشرفیه بابیان اینکه شهدا بهترین رسانه برای نسل امروز ما هستند اظهار داشت: شهدای ما می توانند خلأ وجودی یک انسان عصر جدید را که به دنبال رسانه های مختلف برای رسیدن به اغنای فکر و ذهن هستند پرکرده و انسان را به مسیر صیانت و سیادت سوق دهند.



وی با اشاره به اینکه شهدا زیباترین ترجمان آیات الهی هستند بیان کرد: شهدای گمنام در رأس همه شهدا و به عنوان متفربین به معقول هستند نه متقربین به محسوس که متقرب به محسوس خلأ شیطانی را پر می کند.



امام جمعه کومله بابیان اینکه شهدای گمنام ما می توانستند از مقاومت دست کشیده و به عقب برگردند گفت: کسانیکه امروز شهرت پرست هستند گمنامی برایشان ناگوار بوده ولی شهدای ما با رفتارشان برای نسل امروز تربیت زیبایی به یادگار گذاشتند.



وی با اشاره به حضور امام خمینی (ره) در بهشت زهرا (س) در بدو حضورشان در بازگشت میهن بیان کرد: امام راحل فرمودند که شهدا ولی نعمتان ما هستند زیرا درگذشته حیثیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در دستان مستکبران عالم بود ولی شهدا ما را شرمنده کرده و استقلال کشور را برای ما رقم زدند.



سلیمانی بابیان اینکه پس از سال ها باید به دست غیب خدا و عنایت شهدا ایمان آورد افزود: حضور شهدا یک قرار الهی و اتمام حجت برای بشریت است که فراگیر بودن شهدا از تمامی اقشار نشان از همین مقوله است.



امام جمعه کومله با اذعان به اینکه فلسفه حضور شهدای گمنام نجات انسان است بیان کرد: استقامت در راه دین حجت شهداست و امروزه در بسیاری از کشورها وصیت شهدای ما خوانده می شود.



وی با اشاره به فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع روحانیون و طلاب خاطرنشان کرد: تذکر صریح رهبر در ارتباط با خطرات رابطه با امریکا به دلیل احساس خطر ایشان است.



سلیمانی با تأکید بر اینکه باید مراقب تغییر افکار باشیم افزود: متأسفانه برخی مسئولان حرف هایی می زنند که رعب و وحشت دشمنان نسبت به ما را کمرنگ می کند و دشمن را به یقین می رساند که انگار تحریم ها اثر کرده است و این بعث جریح تر شدن دشمن برای هتاکی بیشترش می شود.



وی بابیان اینکه انسان نباید نسبت به مجاهدت ها و خوبی های خود بنازد اظهار داشت: گاهی اوقات خوبی های خواص آن ها را از حقیقت بازمی دارد و شیطان پاکیزه و مهذب بود ولی به پشتوانه خوبی های خود، خوبی را زیر سؤال برد و از درگاه خدا رانده شد.



وی بابیان اینکه امروز برخی با نام رهبری تیشه به ریشه رهبری و ولایت می زنند افزود: برخی ها امروز با نام امام و با استعاره از مکتب امام، منسجمات امام را به شبهات تبدیل کرده و با استفاده از جملات منسوب به امام بچه های بسیجی را زده و امریکا را یک رژیم دلسوز برای ملت های مستضعف نشان می دهند.



امام جمعه کومله با اذعان به اینکه باید خوبی ها با ولایت سنجیده شود افزود: فتنه سال ۸۸ فتنه ای بود که حق را مقابل باطل قرار داده و اصل ولایت فقیه را نشانه گرفته بود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان