بدون شک قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشسته ها در مناصب دولتی برای شهردار جدید لنگرود با 62 سال سن و 37 سال خدمت یا بکار گرفته نشد و یا اینکه دور زده شد!

به گزارش لنگرنیوز به نقل از خزرآنلاین، رحمان انصاری که به تازگی به عنوان شهردار لنگرود انتخاب شده است، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران مانند آینه صاف و سیقلی هستند و اگر مسائل و مشکلات منطقه از طریق خبرنگاران به ما منعکس شود با روی باز پذیرا هستیم.

 

اکنون تنی چند از این خبرنگاران تنها می خواهند موضوعی را به جناب شهردار یاداور شوند،

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ چهاردهم آبان ماه سال جاری طرحی را به تصویب رساندند که طبق آن دولت نمی تواند افراد بازنشسته را بکار گیرد و افراد بازنشسته ای که تا امروز بکار گرفته شده اند نیز عزل خواهند شد.

 

متن این مصوبه به شرح ذیل است:

 

"بکارگیری و اشتغال افراد بازنشسته و یا کسانی که در سن بازنشستگی 60 سال یا سنوات بالای 30 سال می باشند، در مشاغل استاندار، قائم مقام و معاونین وزرا، رؤسای سازمان ها، اعضای هیات مدیره، مدیران عامل شرکت های دولتی و بانک ها و سمت های مناطق آزاد اقتصادی و سمت های همتراز مشاغل فوق در دستگاه های اجرایی و سازمان تامین اجتماعی ممنوع است و مصوبات دولت نیز در این خصوص بازنشستگان دعوت بکار شده کان لم یکن و ملغی اثر می گردد. افراد مشمول این قانون که فعلا در این سمت ها شاغلند باید ظرف 15 روز انصراف خود را از ادامه خدمت ارائه و پست را ترک نمایند والا با اتمام 15 روز از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون عزل می شوند و سمتی نخواهند داشت و هرگونه پرداختی تحت هر عنوان در حکم تصرف بر اموال دولتی محسوب می گردد."

 

با این اوصاف رحمان انصاری 62 ساله که بیش از 37 سال سابقه خدمت به مردم را در پرونده دارد قاعدتا یا نباید شهردار می شد و یا اکنون هم که شهردار شده و سمت دولتی گرفته است باید سریعا استعفا دهد تا تیتر تصرف بر اموال دولتی وی را نقره داغ نکند.

 

البته ناگفته نماند ایرج عاشوری مدیرکل اداری مالی استانداری گیلان پیش از انتخاب انصاری به عنوان شهردار در تاریخ هفتم مهر ماه در نامه ای به فرهاد کرمی مدیرکل دفتر شهری و شوراها تاکید کرده بود که انصاری در تاریخ 12/5/90 با بیش از 35 سال سابقه کار بازنشست شده بود اما باز چه اتفاقاتی افتاد که رحمان انصاری بر صندلی ریاست شهرداری لنگرود نشست بر ما نامعلوم است.

 

با این حال نباید از کنار خدمات شایسته رحمان انصاری این مرد کهنه کار شهرداری ها به سادگی گذشت چرا که وی در پرونده 37 سال خدمت خود سابقه 22 سال حضور به عنوان شهردار در شهرهای آمل، رامسر، بندرانزلی، قم، قزوین و رشت را دارد مدتی هم مشاور کیهان هاشم نیا استاندار وقت گیلان بود.

 

مدرک تحصیلی مهندس انصاری کارشناسی ارشد مدیریت می باشد و اگرچه خودش اهل رودبار است ولی همسرش لنگرودی است. 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان