به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمود باقری خطیبانی عضو هیات رئیسه شورای شهر رشت و معاونت نظارت شورا امروز در گفتگو با خبرنگار خزر در اظهاراتی کم سابقه ضمن اعتراض شدید نسبت به حضور شرکت های اصفهانی و تهرانی در طرح های مطالعاتی شهرداری رشت گفت: در شهرداری بیش از آن که چگونگی زندگی مردم و شهروندان ملاک باشد، پرداخت های چند میلیونی برای کارهای مطالعاتی، تحقیقاتی، پژوهشی غیرضروری به شرکت های اصفهانی و تهرانی ملاک است.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه های نظارتی، امنیتی و قضایی می دانند که در شهرداری رشت چه می گذرد، افزود: وقتی استان گیلان از نعمت وجود یک دانشگاه مطرح و معتبر در کشور مانند دانشگاه گیلان بهره می برد، چرا این پروژه های مطالعاتی به این دانشگاه واگذار نمی شود و شرکت هایی از اصفهان و تهران عهده دار این پروژه ها می شوند؟ 

باقری ادامه داد: متاسفانه هنوز برخی کارکنان شهرداری حقوق بهمن و اسفند و کسورات تقریبا یک سال گذشته خود را دریافت نکرده اند و مشکل دفترچه بیمه داشته و بیمه تکمیلی آنان علی رغم کسر ماهیانه 80 هزار تومان هیچ اعتباری ندارد.!

عضو هیات رئیسه شورای شهر رشت افزود: مدیریت و نظارت شورای شهر چه معنایی دارد وقتی نمی توانیم حقوق پرسنل را در شب عید پرداخت کنیم؟ وقتی برخی شرکت های طرف قرارداد 4 ماه مطالبات خود را نگرفته اند، پرسنل سازمان اتوبوسرانی نزدیک به 3 ماه حقوق نگرفته اند و هر کسی که اعتراضی کند از سوی آقای شهردار متهم به آن می شود که توسط یکی از اعضای مخالف شورا از جمله خود بنده اجیر شده است.

وی با بیان اینکه استعفای حداقل 5 عضو شورا جدی است، تصریح کرد: این قضیه کاملا جدی است. با حیثیت و آبروی ما دارد بازی می شود. ما تصمیم گیرنده نیستیم. همه می دانند چه دارد می گذرد. بنده بارها گفته ام ولی کسی ترتیب اثر نداد. آن هایی که لازم است می دانند در قرارداد بانک شهر چه می گذرد. می دانند در پس پرده خرید اتوبوس ها چه می گذرد.

باقری با بیان اینکه بنده مدیون مردم این شهر و آن هایی که به من حقیر اعتماد کردند، هستم، افزود: در دفاع از حقوق مردم کوتاه نمی آیم. در اولین نطق خود تمام این مسایل را افشا می کنم. مگر می شود با آبروی چندین ساله ما بازی شود. ما باید در برابر این مردم پاسخگو باشیم. ما در این شهر زندگی می کنیم و باید کاری کنیم که بعدها بتوانیم با این مردم رو در رو شویم و از اینکه با همشهریان و دوستان جدید و قدیم مان چشم در چشم شویم، خجالت نکشیم. در نطق بعدی ام در شورا تمام ناگفته ها را خواهم گفت.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان