به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو، اظهار کرد: سال 95 به دلیل اهمیت موضوع اقتصاد در آینده کشور، به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تکیه به تولید داخل، کاهش وابستگی به نفت، کاهش واردات و تقویت صادرات است، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، در مبحث اقتصاد مقاومتی قوانین و بخشنامه ها را انجام دادیم و اکنون زمان آن رسیده که با تقویت اراده، اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم تا قوانین و دستورالعمل های نوشته شده برای مردم مشهود باشد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با کاهش وابستگی به نفت و تقویت مباحث مختلف نظیر کشاورزی و گردشگری می توان در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشت، گفت: باید به جایی برسیم که گردشگری را جایگزین نفت کنیم زیرا صنعت گردشگری رتبه سوم جهان را دارد و با توجه به اینکه کشور ما نیز دارای منابع گردشگری فراوان است، چرا باید در جایگاه 37 دنیا باشیم؟!

لاهوتی با تاکید بر اینکه باید از تولید کننده داخل حمایت کنیم، ادامه داد: یکی دیگر از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از سرمایه گذار است، در حال حاضر با 20 درصد سرمایه گذاری در کشور امور انجام می گیرد که در شرایط ایجاد شده و حضور سرمایه گذاران در کشور باید از این فرصت بهره مند شویم.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با تاکید بر اینکه در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی باید واردات را کاهش دهیم و نگاه به صادرات را تقویت کنیم، اضافه کرد: طبق لایحه رفع موانع تولید، اگر قراردادی در کشور منعقد شود باید 30 درصد کالای تولیدی در کشور، صادر شود براین اساس باید زمینه های افزایش صادرات را تقویت کنیم.

وی بیان کرد: متوسط رشد اقتصادی ما در سالیان گذشته، سه درصد بوده و رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد آرمانی شده لذا تحقق این امر نیازمند حمایت از سرمایه گذار خارجی است.

نماینده مردم لنگرود گفت: در امور عمرانی هم باید بتوانیم بخش خصوصی را محور تحول در اقتصاد مقاومتی قرار دهیم، سال گذشته در کشور 50 میلیارد دلار فاینانس داشتیم این در حالیست که قبلا سرمایه گذاران تمایل نداشتند ولی اکنون این تمایل ایجاد شده لذا با بهره گیری از این فرصت می توانیم زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنیم.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان