به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سید رضا جوادپور، فرماندار لنگرود در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک که به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد سردار همیشه قهرمان گیلان" شهید حسین املاکی" در یادمان این شهید بزرگوار در کولاک محله این شهرستان برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: ما باید آرمان های شهدا را در عمل پاس داشته و راه شهدا را ادامه دهیم. وی مزارها و گلزارهای شهدا  را فرصتی برای احیای سبک زندگی انقلابی و اسلامی دانست و اظهار کرد: مزار شهدا باید به مراکز گردشگری ایثار و شهادت و ترویج این فرهنگ تبدیل شود. فرماندار لنگرود با بیان اینکه  مراسم شهید املاکی نهم فروردین در مسجد جامع شهر برگزار می شود، تصریح کرد: این مراسم با سخنرانی سردار حسین سلامی(جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ) و مداحی حاج ابوذر بیوکافی در مسجد جامع لنگرود برگزار می شود. جوادپور ادامه داد: پارکینگ های شهرداری، دانشگاه آزاد و پارکینگ دانشکده پرستاری در داخل شهر جهت امنیت و رفاه حال مردم اختصاص یافته است. جوادپور با اشاره به اینکه فاز اول مزار شهید املاکی  در کولاک محله تا حدود زیادی بازسازی شده است، خاطرنشان کرد: این کار با مدیریت جهادی و انقلابی و افزایش شیفت کاری پیمانکار مربوطه محقق شد. وی توزیع بروشور و بسته های فرهنگی، اجرای تئاتر خیابانی«به دنبال قهرمان» در پارک فجر لنگرود و مشق گمنامی را از جمله برنامه های جانبی در راستای برگزاری مراسم شهید املاکی عنوان و اذعان کرد: بعد از مراسم شهید املاکی در نهم فروردین نیز مسابقه والیبال سردار همیشه قهرمان گیلان«شهید حسین املاکی» برگزار می شود. گفتنی است، سردارشهید حسین املاکی در شب عاشورا سال هزار و سیصد و چهل، در روستای کولاک محله ، شهرستان لنگرود در خانواده ای مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود. خلاقیت حسین در ارائه شناسایی ها و طرح نظامی بقدری عالی و دقیق بود که گویا سالها در دانشکده ها دروس علوم عالی نظامی و رزم آموخته بود؛ لیکن دانشگاه او ایمان به خدا و کلاس او جبهه و میادین نبرد با دشمنان اسلام و قرآن بود .

حسین در عملیات های متعددی چون والفجر مقدماتی ، والفجر 1 ، والفجر4 ، والفجر6 ، والفجر 8 ، والفجر9 ، عملیات بدر نقش آفرینی فوق العاده ای ایفاء نمود و بی تردید می توان عنوان کرد آن موفقیت ها مرهون شجاعت، خلاقیت، توانمندی و خدمات عالی حسین املاکی بود . حسین در سال 64 به تیپ قدس گیلان رفت ؛ واحد اطلاعات و عملیات تیپ را تقویت نمود و بهترین طرح عملیاتی والفجر 9 را با توجه به شناسایی هایش در منطقه سلیمانیه ارائه و اجرا نمود و به موفقیتهای بزرگی دست یافت و سر انجام این دلاور شجاع اسلام در 9 فروردین سال 67 در عملیات والفجر 10 به همراه یاران و همرزمانش به آرزوی دیرینه ای که کسب مقام شهادت در راه حضرت دوست بود نائل آمد.

حسین املاکی حسینی زیست و شهید شد و شهادتش الگو و درسی فراموش ناشدنی شد بنام(( ایثار)) به امت عزیز اسلام آموخت . چرا که در هنگام بحبوحه جنگ و نبرد و آتش حملات و شیمیایی دشمن حسین املاکی به بسیجی ای که ناله و استمداد کمک می طلبید ، حسین ماسک صورتش را برداشت و بصورت بسیجی بست و در نهایت هر دو شهید شدند هم بسیجی و هم حسین املاکی . که مقام معظم رهبری می فرماید"شهید املاکی شما ، که توی میدان جنگ شیمیایی زدند ، و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود ، بسیجی بغلدستش ماسک نداشت ،شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش ! قهرمان یعنی این "

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان