حسن روحانی شب گذشته در حالی وارد شانگهای چین شد که حتی شهردار این شهر نیز به استقبال رییس جمهور ایران نرفته بود!
 

به گزارش لنگرنیوز ،حسن روحانی شب گذشته در حالی برای حضور در چهارمین نشست سران تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا وارد شانگهای چین شد که حتی شهردار این شهر نیز به استقبال رییس جمهور ایران نرفته بود!

در سفرهای رسمی، بر اساس عرف پذیرفته شده، مقام همتراز از کشور میزبان به استقبال میهمان می رود اما در استقبال از روحانی، بالاترین مقام دولتی چین، معاون وزیر خارجه و بالاترین مقام محلی نیز معاون شهردار شانگهای بوده اند. به جز این دو نفر تنها سفیر ایران در چین به استقبال رییس جمهور رفته بود.

در تیر ماه سال 91 نیز عدم استقبال مقام های عالی رتبه دولت برزیل از احمدی نژاد به گونه ای بود که او مجبور شد با تعدادی از ماموران امنیتی فرودگاه ریو دو ژانیرو عکس یادگاری بیندازد.

در برنامه های اعلام شده برای روحانی، هم "استقبال رسمی" از او دیده نمی شود. روحانی امروز در چین، در نشست سیکا که به جز ایران، رژیم صهیونیستی نیز در آن عضویت دارد، سخنرانی کرده است.

روحانی قرار است با برخی از مقامات شرکت کننده در این اجلاس، ایرانیان مقیم چین اعم از تجار، مدیران شرکت های ایرانی و کارکنان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران و برخی نخبگان چینی و در نهایت همتای چینی خود دیدار و گفت وگو کند.

ظریف وزیر امور خارجه، زنگنه وزیر نفت، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور برخی معاونان وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی روحانی را در این سفر سه روزه همراهی می کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان