صدیق ادامه داد : یکی از عواملی که موجب فتح ارزشمند خرمشهر توسط رزمندگان ایرانی شد ایمان و اعتقاد قلبی به خدا بود و توانستند با دستان خالی ، دشمن تا دندان مسلح را از خاک ایران بیرون کند و بشارت خدا برای افرادی که ایمان به او دارند عملی شد.





به گزارش لنگرنیوز  ، حجت الاسلام والمسلمین مهدی صدیق در خطبه دوم این هفته نماز جمعه گفت : نظام جمهوری اسلامی ایران که امروزه در اختیار مردم مسلمان ایران است نعمتی است که باید به خوبی از آن محافظت شود .



وی گفت : در زمان شاه ملعون مردم از نظام واهمه و ترس داشتند ولی امروزه نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری فرمانده کل قوا ، در راه خدمت به مردم گام نهاده است.



امام جمعه شهرستان لنگروددر خصوص سوم خرداد اظهار کرد : صدام خرمشهر را در مدت یک سال و اندی در اختیار خود داشت و حصارهای متعددی را برای حفظ این شهر ایجاد کرده بود و از سوی نظامی هم توسط استکبار تامین می شد.



صدیق ادامه داد : یکی از عواملی که موجب فتح ارزشمند خرمشهر توسط رزمندگان ایرانی شد ایمان و اعتقاد قلبی به خدا بود و توانستند با دستان خالی ، دشمن تا دندان مسلح را از خاک ایران بیرون کند و بشارت خدا برای افرادی که ایمان به او دارند عملی شد.



وی گفت : یکی دیگر از عوامل فتح نشان دادن قدرت ایران در عرصه جهانی بود که  پرچم ایران به عنوان یک قدرت نظامی در جهان برافراشته شد و نشان داد که تنها سلاح نیست که پیشروی را به همراه دارد بلکه روحیه جهادی در درجه اول قرار دارد.



امام جمعه لنگرود زنده نگه داشتن آن جانفشانی ها را مهمتر ازفتح خرمشهر دانست و افزود : امروزه دشمن از راه های دیگری وارد عمل شده است و ماهواره ها و تولید فیلم هایی با هدف مشخص یکی از ابزار ها است.



حجت الاسلام والمسلمین مهدی صدیق اظهار کرد : اگر در زمان جنگ دشمن در مرزهای ایران قرار داشت امروزه با وجود و پیشرفت تکنولوژی دشمن در پشت درب های منازل ما خیمه زده است و حتی فعالیت های دشمن تا درون هیئات هم از طریق شبه افکنی و دیگر کارها کشانده شده است.



وی متذکر شد : مسئولین فرهنگی بایدبرای مقابله با دشمن عزم خود را بیشتر از گذشته جزم کنند .



امام جمعه شهرستان لنگرود در خطبه اول نماز جمعه گفت : معلمی شغل انبیا است و در پیش خداوند از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.



صدیق با بیان اینکه معلمان به شغل خود افتخار کنند گفت : نباید این وظیفه الهی را در مقابل مادیات قرار دهیم چرا که ارزش معنوی این عبادت در برابر مادیات جهانی بسیار ناچیز است.



حجت الاسلام والمسلمین مهدی صدیق خطاب به داشنجویان در راه علم و دانش متذکر شد که دختران و پسران نباید خود را به صورت غلط و برعکس در جامعه نشان دهند.



وی افزود : خداوند برای هر گلی خار هم قرر داده است و برای انسان نیز حجاب را برگزیده است تا در برابر نگاه های دشمن مورد سو استفاده قرار نگیرد .



وی با بیان اینکه مقام دانشجو از رزمندگان و خدمت کنندگان بیشتر است افزود : در روایات امده است کسی که در راه علم و دانش بمیرد در روز قیامت یکی از شفاعت کنندگان می باشد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان