از خداوند می خواهیم که توفیق ادامه راه شهیدان در سالی که از طرف رهبر فرزانه انقلاب سال اقتصاد و فرهنگ نامیده شده است به ما بدهد و امروز مراکز علمی و دانشگاه ها مسئولیت خطیر در اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی دارد.

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ - سوره محمد - آیه 7

اى کسانى که ایمان آورده‏اید اگر خدا را یارى کنید یاریتان مى‏کند و گامهایتان را استوار می‏دارد.

سوم خرداد یادآور شکوه و عظمت ملت ایران در تاریخ این مرز و بوم نقش بسته و همیشه دوران جاودانه خواهد ماند.

ملتی که با فرهنگ غنی و پویای اسلامی و ایرانی خود در طول تاریخ نشان داد که با عنایت خداوند می تواناز موانع سخت و دشوار گذشت، زیرا این عده الهی است که هرگاه ملای آگاه و فهیم در سایه سار مکتب حیات بخش قرآن حرکت کند و خود را مطیع فرمان الهی بداند و دین خدا را در اعماق وجود خودبگستراند ، بی تردید خداوند سبحان در سخت ترین شرایط او را یاری خواهد کرد.

این جلوه ای از نصرت خداوند بود که در سوم خرداد 1361 نصیب ملت ایران شد و چه زیبا ناخدای کشتی انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) فرمودند : خرمشهر را خدا آزاد کرد.

آری فتح خرمشهر را نمی توان صرفا با معادلات نظامی و امکانات مادی مقایسه کرد ، بلکه آنچه تعیین کننده و سرنوشت ساز است نیروی لایزال الهی است که ما فوق همه قدرت ها است .

قدرتی که امام راحل فرمود : سپاس بی حد بر خداوند قادر که نصر بزرگ را نصیب ما فرمود.

این نصر الهی و پایداری ملت ایران بویژه حماسه سازان عملیات بیت المقدس بود که بعد از 578 روز اسارت ، خرمشهر قهرمان این شهر لاله های خونین به آغوش گرم وطن بازگشت و پیکر پاک آن از لوث وجود متجاوزان شب پرست پاک گردید.

و چه زیبا فاتحان خرمشهر ادای وظیفه کردند و نماز شکر و سپاس در مسجد زخم خورده خرمشهر اقامه کردند.

و به دنبال آن ملت رشید ایران به شکرانه این پیروزی بزرگ به صورت یکپارچه فریاد بالاترین شعار جهانی یعنی "الله اکبر" سردادند تا دشمنان بیشتر در مات و مبهوت بسر برند و بدانند که قدرت الهی مافوق همه قدرت ها و بزارهای نظامی و مادی الهی است.

و امام امروز ،

این پیروزی ها و رشادت ها از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس بویژه شهیدان سرافراز،وظیفه ما را صد چندان می کند.

از خداوند می خواهیم که توفیق ادامه راه شهیدان در سالی که از طرف رهبر فرزانه انقلاب سال اقتصاد و فرهنگ نامیده شده است به ما بدهد و امروز مراکز علمی و دانشگاه ها مسئولیت خطیر در اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی دارد.

حجت الاسلام جواد موسی پور - مسئول حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان