به گزارش لنگرخبر، عصر امروز کلنگ طرح توسعه آستان امامزاده سیدمحمد یمانی گلسفید با حضور مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان گیلان بر زمین زده شد.



حجت الاسلام ولی عادلی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به بیش از یک هزار امامزاده در گیلان اظهار داشت : حدود 300 پروژه عمرانی در سطح بقاع استان گیلان در حال انجام است که با توجه به حجم گسترده این پروژه ها، درآمد بقاع متبرکه کفاف هزینه های عمرانی را نمی دهد.



وی اضافه کرد : اگر پشتکار هیئت امناء و خیران و مردم نباشد ممکن است مشکلاتی به وجود آید و زمان بهره برداری از پروژه ها تنها با اتکا به درامد بقاع، به چند سال افزایش یابد چرا که کمک های مالی اوقاف کفاف گستردگی و حجم بالای پروژه های عمرانی در سطح استان گیلان را ندارد.



مدیر کل اوقاف و امورخیریه گیلان با اشاره به درآمد 15 میلیونی امامزاده سیدمحمد یمانی گلسفید در سال اظهار کرد : مساحت بنای فعلی 90 مترمربع است که در سرح توسعه به 168 مترمربع افزایش میابد.



عادلی هزینه تقریبی برای اتمام کار این پروژه عمرانی را 450 میلیون تومان اعلام کرد و تاکید کرد : اعتقاد داریم هرجا که مسجد و بقعه ای بنا یا ترمیم می شوند به دلیل حضور فعال مردم و خیرین است، اوقاف تنها اقدامات اداری و فنی مهندسی را انجام میدهد.



حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه هیئت امنا به جد پای کار باشند و فقط به مبالغ اوقاف اکتفا نکنند، افزود : به برکت وجود امامزادگان مردم گیلان و ایران به مکتب شیعه و اسلام روی آوردند و امروز در جوار امامزاگان به آرامش رسیده ایم.



مدیر کل اوقاف و امورخیریه گیلان تاکید کرد : خیرین همواره در کارهای فرهنگی پیشتاز هستند و امیدواریم با حضور خیرین شاهد پیشرفت سریعتر و بهتر در انجام پروژه های عمرانی در سطح بقاع باشیم.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان