برخی فکر می کنند که چون فلانی در اول جنگ و همراه امام راحل بوده است پس بعد از آن نیز تمام روش های وی مورد تایید است و اگر توهم هم بزند به دلیل همراهی امام نباید کسی لب به سخن بگشاید.

یکی از دلائل اینکه اتفاقات، روایت و نگارش و در قالب تاریخ نگه داری می شود صرفا برای پر کردن قفسه های کتابخانه ها و پرکردن اوقاف فراغت نیست، بلکه مهم تر از آن بحث عبرت گیری از تاریخ است.

در دو سال اخیر صحبت های صریح تری از برخی یاوران قدیمی امام راحل و انقلابیون گذشته شنیده می شود که در بیانشان رفتارهایی سنجیده یا نسنجدیده ای را انجام می دهند که این همان است که دشمن می خواهد و برای آن برنامه ریزی کرده است.

شاید این مسئله به واژه "نفوذ" که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای در چندی پیش اشاره کردند بسیار نزدیک باشد، به تعبیر امام خامنه ای، نفوذ به این معنا نیست که حتما خودِ دشمن وارد عمل شود ممکن است نفوذ از عملکرد و رفتارهای خواص داخلی هم شکل بگیرد.

آن چیز که مشاهده می شود همین مسئله است که برخی در درون کشور صدای بلندی از تفکرات دشمن را اعلام می کنند و قصد القا آن را دارند.

صحبت های افراد و شخصیت های شناخته شده کشور در خصوص مذاکرات 5+1 نمونه بارز هم صدایی برخی با تفکرات دشمن است.

لازم نیست نگارنده، مثال ها را به وضوح در این متن ذکر کند چرا که این اقدام پیش از این در شبکه های اجتماعی دست به دست چرخیده است.

آن چیزی که مشهود است عدم توجه لازم به سخنان معنادار حنجره های تبلیغی استکبار است که به تعبیر نگارنده این را نیز می توان نوعی "نفوذ"در نظر گرفت.

به این معنا که فعالان مجازی به جای تجزیه و تحلیل اتفاقات و بیان سخنان، موارد را فقط کپی و در فضای نامحدود مجازی و اجتماعی منتشر می کنند.

از سوی دیگر این ضعف را می توان به کارشناسان اجتماعی و فرهنگی هم نسبت داد که چرا اقدامی مناسبی در بستر سازی استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی نشده است.

اما منظور نگارنده این متن بیان چگونگی استفاده بهتر از شبکه ها نیست بلکه مطرح کردن خاموشی صاحب سخنان در کشور است.

در این سال بخصوص در دوسال اخیر هرگاه که خواص و مسئولان کشور مواضعی خارج یا دور از مواضع انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و اتحاد مردم گرفتند تنها کسی که اقدام به روشنگری واضع و آشکار کرد رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای بود که بازتاب فرمایشاتشان روشن است.

و ساعاتی بعد موج سخنرانی ها در واکنش به روشنگری و حمایت از فرمایشات رهبری در رسانه ها بازتاب پیدا می کند.

به شخصه اعتقاد دارم عدم فعالیت به موقع نخبه ها و صاحب سخنان انقلاب موجب حرافی برخی می شود که مواضع کجشان را آشکار می کنند که این مواضع، بعضا به موجی هم تبدیل می شود.

این که برخی در زمین و پازل افرادی با مواضع کج توپ می زنند شامل دو مورد عدم تحقیق آن افراد و کم کاری کارشناسان و صاحب سخنان می باشد.

اگر صاحبان منابر و کارشناسان و سخنرانانی که هر کدام در زمینه های خاص مهارت دارند روشنگری های لازم انجام را انجام دهند کمتر کسی خود را در موج افراد متوهم قرار می داد، وقتی روشنگری وجود ندارد ممکن است برخی با اولین موردی که به ذهنشان خوشایند آید همراه شود و این مورد بعضا طبیعی است.

اگر این روشنگری ها به خوبی و جامع و کامل انجام می شد دیگر لازم نبود رهبر معظم انقلاب که جایگاه ولایت فقیه و هدایت امت جهانی را دارد خود را خرج تمام زمینه ها کند، گرچه وقت شناسی و بیان صریح فرمایشات ایشان با تدبیر و عمل همراه است ولی لازم است صاحب سخنان انقلابی در زمینه های مختلف اقدام و عمل خود را نشان دهند تا زمان راهبری امام خامنه ای برای هدایت و ایجاد زمینه های لازم برای تبلیغ انقلاب اسلامی در عرصه جهانی کمتر تلف شود.

حسن غلام پور/فعال فرهنگی و سیاسی/سردبیر پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان