به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، گفت و گویی از قول مدیرکل محیط زیست گیلان در یکی از خبرگزاری ها منتشر شد که در آن محمدپور خواستار مدیریت زباله توسط گردشگران و مسافران نوروزی در روز طبیعت در این استان شد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست گیلان با تصریح بر اینکه مردم ماهی های قرمز خود را در رودخانه ها رهاسازی نکنند، خاطرنشان کرد: از مردم و طبیعت گران می خواهیم سرشاخه های درختان را نشکنند.

محمدپور پرهیز از روشن کردن آتش در محیط طبیعی را مورد تأکید قرار داد و یاد آور شد: اگر در جایی آتش روشن شود در خاموش کردن آن همت کرده و اطمینان حاصل کنند.

فارغ از لزوم توجه و عمل به اظهارات محمدپور، آن چه که ممکن است در نگاهی فراتر از یک دستورالعمل به آن نگریست، پاسخ به این سوال است که آیا عملکرد محیط زیست گیلان و در راس آن مدیر این مجموعه عریض و طویل تنها به گفت و گوهای مناسبتی در ایامی خاص ختم می شود؟

چرا محمدپور از روزی که بر سر کار آمده تا کنون، کمتر اشاره ای به موضوع مهم و چالش برانگیز ساخت سد شفارود و سرنوشت غم انگیزی که ممکن است برای ده ها هکتار از جنگل های ارزشمند هیرکانی رقم بخورد، کرده است؟

اگر تخریب طبیعت در سیزدهم فروردین تنها محدود به یک روز باشد، برخی با ولعی تمام نشدنی، شبانه روز در حال تخریب و چپاول شن و ماسه حاشیه سپیدرود هستند. چه بسا درصدی از آنانی که در روز طبیعت شاخه ای را می شکنند ناخواسته و ندانسته دست به تخریب محیط زیست بزنند، اما تمام آنانی که دستور فروبردن چنگال های آهنین بلدوزرها را بر پیکره سپیدرود صادر می کنند، مطمئنا ندانسته و ناخواسته این تخریب سازمان یافته را مرتکب نمی شوند. حالا ایستادگی، اظهار نظر و روشنگری در خصوص کدامیک در اولویت است؟ یک تخریب یک روزه یا یک چپاول چند ساله؟

هر چند به سبب مجاهدت برخی رسانه ها پای بازرسان کمیسیون اصل 90 مجلس هم به گیلان باز شد و گزارش آنان که از طریق همین سایت هم منتشر شد. البته اینکه دستورات گزارش فوق الذکر تا چه حد اجرایی شد، در هاله ای از ابهام است! (گزارش نهایی را اینجا ببینید) در هر صورت، حالا دیگر کمتر کسی است که نداند در پس تخریب های سپیدرود چه می گذرد.

از جناب محمدپور به عنوان مدیرکل محیط زیست گیلان انتظار می رود با ایستادگی در برابر تخریب جنگل های هیرکانی و ممانعت از چپاول سپیدرود، زودتر از همه به همگان بگوید که "من یک محیط زیستی ام"

در پایان باید گفت امروز نباید ذره ای در برابر آنانی که نشان دادند در راه به دست آوردن منافع نامشروعشان به هیچ اصول و قاعده ای نه در این دنیا و نه در آخرت ایمان ندارند و به راحتی با انتشار فیلم هایی کذایی، آبروی مومنین را به جرم ایستادگی در برابر حرام خواری هایشان می برند و اندکی ترس از خدا در دلشان راه ندارد، تسامح نمود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان