به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، آخرین وضعیت میدانی در حومه جنوبی حلب از فرار بیشتر تروریست ها از شهرک و ارتفاع مهم العیس حکایت دارد که چند روز گذشته در پی حملات شدید سقوط کرده بود.

اعزام تجهیزات گسترده برای جنوب حلب

از عصر سه شنبه تعداد زیادی از نیروهای سوری و متحدان برای آغاز «عملیات بزرگ» در استان حلب به همراه حداقل 30 تانک و تجهیزات سنگین راهی حومه جنوبی حلب شدند.

همزمان از ساعت دو بامداد امروز به وقت محلی سوریه حملات موشکی، خمپاره ای و حتی جنگنده های روسی بشدت مواضع تروریست ها را تا ساعتی قبل در شهرک ها و ارتفاعات «العیس»، «الزربة»، «تل ممو» و «خان العسل» مورد هدف قرار دادند بطوریکه مسیر رفت و آمد تروریست ها را در مناطق ذکر شده بطور کلی فلج کرده و اکثر تروریست های موجود در ارتفاع و شهرک العیس از منطقه به سمت مناطق مرزی با ادلب فرار کردند.

ورود به الزربه و پاکسازی بیش از 90 درصد العیس

همزمان با فرار تعداد زیادی از تروریست ها از منطقه، نیروهای سوری و متحدان که شامل نیروهای حزب الله لبنان، مقاومت عراق شامل «حرکة النجباء»، «حرکة انصار الاوفیاء»، «سرایا الخراسانی» و ... و همچنین نیروهای ایرانی است، عملیات را از دو ساعت قبل از دو محور به سمت شهرک «الزربة» واقع در غرب حومه حلب و ارتفاع و شهرک العیس واقع در جنوب غربی استان حلب آغاز کردند.

به گزارش فارس آخرین خبرها از دو محور حکایت از پیشروی سریع نیروهای سوری و متحدان و همچنین شکسته شدن خط اول دفاعی افراد مسلح حکایت دارد.

 نیروهای سوری و مقاومت موفق شده اند از محور شهرک های «قلعجیة و زیتان» وارد شهرک الزربة شوند و بخش هایی از شهرک را از تروریست ها پس بگیرند.

از سوی دیگر نیروهای سوری و متحدش در حومه جنوب غربی موفق شده اند از سمت شهرک الحاضر وارد شهرک العیس شوند و تا دقایقی قبل موفق شده اند بیش از 90 درصد از شهرک و ارتفاع العیس را از وجود تروریست ها پاکسازی کنند.

درگیری بسیار شدیدی در غرب شهرک و ارتفاع العیس بین نیروهای سوری و مقاومت با تروریست ها در جریان است و تروریست ها در حال اعزام شماری از نیروهای خود به سمت شهرک هستند.

با این حال و با توجه به عزم ارتش سوریه و مقاومت برای پاکسازی مجدد این شهرک و ارتفاعات مشرف بر آن، به نظر میرسد شهرک العیس را باید تا ساعاتی دیگر یا حتی کمتر، آزادشده قلمداد کرد.

مخالفان مسلح: نظام سوریه العیس را پس گرفت

همزمان با این خبر، برخی مخالفان مسلح در فضای مجازی اذعان کردند که ارتش سوریه موفق شده العیس و تل العیس را پس بگیرد.

مخالفان مسلح حملات هوایی به العیس را فوق العاده شدید توصیف کرده و گفته اند که این حملات با حملات هوایی به تدمر و القریتین (که تحت کنترل داعش بود) قابل مقایسه نیست.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان