رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان لنگرود در گفت و گو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به ثبت نام مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم در لنگرود گفت : ثبت نام سی و نهمین دوره این مسابقات از 14 فروردین ماه جاری آغاز شد و تا 11 اردیبهشت ماه آینده ادامه خواهد داشت.



 



حجت الاسلام مهدی بازدار با اشاره به رشته های مسابقات سراسری قران کریم گفت : حفظ ( حفظ 5 جزء تا مرحله استانی ، حفظ 10 جزء و 20 جزء تا مرحله کشوری،حفظ کل خواهران تا مرحله کشوری و برادران تا مرحله بین المللی ) ، قرائت تحقیق (خواهران تا مرحله کشوری و برادران تا مرحله بین المللی) ، قرائت ترتیل( خواهران تا مرحله کشوری و برادران تا مرحله بین المللی) ، معارف (تامرحله کشوری) ، دعاخوانی( تامرحله کشوری) ، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم( تا مرحله کشوری) ، اذان و ابتهال ( ویژه برادران و تا مرحله کشوری) ازجمله رشته های این مسابقات خواهد بود.



وی مسابقات معارف قران کریم را دارای سه مرحله اعلام کرد و گفت : تفسیر سوره یونس براساس تفسیر نمونه در مرحله شهرستانی، تفسیر سوره های یونس و هود تفسیر نمونه در -مرحله استانی و تفسیر سوره های یونس و هود تفسیر نمونه و تفسیر المیزان نیز در مرحله کشوری انجام می شود.

بازدار درباره شرایط شرکت کنندگان در مسابقات گفت : حداقل سن شرکت کنندگان در رده سنی 18 سال به بالا (متولدین 1377/1/1 به قبل) و سکونت در شهرستان محل برگزاری مسابقه از جمله شرایط آغازین در این دوره از مسابقات خواهد بود.

حجت الاسلام بازدار در مورد شیوه های ثبت نام در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت : علاقه مندان برای شرکت در این مسابقات می توانند از طریق مراجعه حضوری به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود، تماس با شماره های اداری 42523439 و یا از طریق مراجعه به سایت رسمی مسابقات قرآن کریم به نشانی WWW.QURANIRAN.IR در این مسابقات ثبت نام کنند.



رئیس اوقاف لنگرود زمان برگزاری مسابقات را پیش از ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت : سازمان اوقاف و امور خیریه، به عنوان متولی برگزاری مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم در کشور، با برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، سهم بسزایی در ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم در بین اقشار مختلف جامعه دارد.



حجت الاسلام بازدار اظهار کرد : برگزاری "مسابقات قرآنی" از جمله برنامه هایی است که در حوزه ترویج فعالیتهای قرآنی در کشور و با هدف فراهم آوردن زمینه ای جهت انس پیش از پیش با مصحف شریف و انسان ساز قرآن کریم برگزار می شود.



وی خاطر نشان کرد : مفاهیم تعالی بخش و همچنین نشر و بسط فضای معنوی عطرآگین قرآن در محیط جامعه همواره مورد اهتمام متصدیان و مسئولین فرهنگی بوده و خواهد بود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان