به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در سوره انسان آمده است پاداشی که خداوند برای ابرار در آخرت در نظر گرفته بهشت است.

امام جمعه مشهد افزود: حرکت انسان به سوی کمال با صبر کردن میسر می شود چراکه جاده تکامل بشر در کمالات زندگی اش به وسیله مقاومت و ایستادگی در برابر مشکلات است.

وی بیان کرد: بنا بر آیات اگر مشکلاتی برای انسان رخ بدهد آنگاه صبر این انسان نمی گذارد که تسلیم بشود و بنابراین سختی ها را در رسیدن به مسیر کمالاتش طی می کند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه گناه در برابر خواسته های نفسانی بشر اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: صبر در برابر این تمایلات نفسانی موجب شکننده شدن این خواسته ها می شود.

خطیب جمعه مشهد اظهار داشت: 36 سال پیش، روز 20 فروردین آمریکا روابط سیاسی خود را با ایران قطع کرد، این قطع رابطه از طرف آمریکا در برابر تهاجم دانشجویان پیرو خط امام به لانه جاسوسی آمریکا صورت گرفت که امام(ره) آن را انقلاب دوم نامیدند.

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) پس از قطع رابطه آمریکا جمله ای راهبردی فرمودند که ماهیت رابطه ما با آمریکا مثل رابطه گرگ با میش است، گرگ هیچ وقت از گرگ بودن خودش تغییر پیدا نمی کند و هرچه جلوتر می رویم واقعیت این فرموده امام(ره) برای ما عینی تر و ثابت تر می شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه درندگی آمریکا برای مردم ما بیشتر ثابت شده است، گفت: دو سال حرف زدند و برجام را امضا کردند و حالا نه تنها تعهدات خود را اجرا نمی کنند بلکه تحریم ها را بیشتر کرده و چنگ و دندان خود را نشان می دهند.

وی افزود: عده ای که می گویند امروز عصر مذاکره است، عصر موشکی نیست، اگر کسی این حرف را از روی علم و آگاهی بزند حتماً به اسلام و انقلاب خیانت کرده است و اگر از روی جهل باشد، جهل خطرناکی است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مذاکره یعنی تسلیم، چون آمریکا در مذاکره جز تسلیم به هیچ چیز رضایت نمی دهد، تأکید کرد: امروز پس از 36 سال آمریکا دوام و حیات خود را در نابودی ما و دین ما می بیند و جز به نابودی آن رضایت نمی دهد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال در حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی رهبر انقلاب در ابتدای سال این موقعیت را برای ما ترسیم کردند و راهکار ارائه دادند، ایشان فرمودند راه مقابله با آمریکا اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خوشبختانه در اولین روز کاری امسال آقای رئیس جمهور اقدام ارزشمندی انجام دادند و آن تشکیل شورای فضای مجازی و ادغام همه فضای مجازی در این شورا بود که از این اقدام تشکر می کنیم.

وی تأکید کرد: فضای مجازی جاده حمله دشمن است، در فضای مجازی تنها یک نرم افزار پیام رسانی، طبق اذعان مدیران آن 22 میلیون ایرانی را جذب کرده است، نرم افزاری که مدیریت و اجرای آن در دست دشمن است، در این نرم افزار کانال هایی وجود دارد که بر ضد اسلام و مبانی اسلام فعالیت می کنند.

آیت الله علم الهدی یادآوری کرد: در موضوع انتخابات این کانال های شبکه های اجتماعی چه افتراها و دروغ هایی به وجود آورد و افراد را تحریک کردند و نا به کارترین دخالت دشمن در انتخابات کشور از این راه صورت گرفت.

وی هشدار داد: اگر کسی بداند فرزندش دست در دست کسی دارد که می خواهد با چاقو به فرزندش حمله کند چه حالی دارد؟ فضای مجازی همین حالت را دارد می خواهد دین مردم را بگیرد و نظام اسلامی را ساقط کند.

وی با بیان اینکه تشکیل این شورا در اول سال حرکت بسیار ارزشمندی بود و همین که به ورود دشمن توجه کردند بسیار ارزشمند است، گفت: مسئله فضای مجازی مؤثرترین قدم در اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: کسی نمی تواند بگوید این نرم افزارها را استفاده نکنید، باید امکانات برای مردم فراهم کنیم، نرم افزارهای بومی برای مردم تهیه کنیم.

وی گفت: وزارت ارتباطات با این فیلتر هوشمند چقدر توانسته است این مشکلات را حل کند؟ روابط دیپلماتیکی که با مسئولان این نرم افزارها فراهم کردید چقدر توانستید این راه را مدیریت کنید؟

وی تصریح کرد: کسانی که در این نظام به عنوان چهره قدسی و شفاف هستند به بدترین شکل مورد تهاجم قرار گرفتند و کسی نتوانست دشمن را مدیریت کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: امروز در فناوری آی.تی از نظر توان انسانی و فناوری در سطح بالایی قرار داریم، در شرایطی هستیم که فارغ التحصیلان ما در دانشگاه های ما به وسیله شرکت هایی از قبیل فیسبوک و گوگل و مایکروسافت دعوت به کار می شوند.

وی با بیان اینکه فرزندان ما که در این دانشگاه ها تحصیل کردند به خارج از کشور می روند و از آنها استفاده می شود، گفت: ما با استفاده از نرم افزارهای روسی و چینی به دنبال فرار استفاده از نرم افزارهای صهیونیستی هستیم در حالی که چنین ظرفیتی داریم.

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: مسئولان باید به دنبال موتور جستجوی بومی باشند، به دنبال نرم افزارهای پیام رسانی بومی بروند، مسئولان ما به آمریکا و خارج پشت کنند و ظرفیت های خودشان را بشناسند.

وی با اشاره به اینکه برخی شرکت های داخلی در حال تهیه موتور جستجو هستند ولی وسط کار مانده اند چون مشکلاتشان حل نمی شوند، گفت: اولین نقطه ای که در اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی باید دریابند مسئله فضای مجازی و آی.تی است که باید بتوانیم در این عرصه خودکفا شویم.

وی گفت: امیدواریم مسئولان عزیز و دلسوز ما در این خط اقدام کنند و اول این عرصه را در اجرای فرمان مقام معظم رهبری در عمل به اقتصاد مقاومتی تأمین کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان